Рос Браун не е взел окончателно решение за бъдещето си и няма да го стори преди края на сезона, настоя председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.
Реакцията на трикратния световен шампион в Гран при дойде след поредните спекулации, че англичанинът ще напусне отбора от Бракли след 2013 г. Вълната слухове бе подета наново след материал в ВВС на Еди Джордан и Андрю Бенсън. В него се твърди, че Браун и отборът не са се разбрали по въпроса каква позиция може да заеме Рос – при това позиция, която да го удовлетворява. В статията се казва, че шефът на екипа ще напусне, като информацията била на неназовани източници, близки до Мерцедес.
– Спекулациите са напълно неверни. Ситуацията е абсолютно ясна: говорих с Рос преди известно време и се съгласихме, че ще се съберем след последното състезание за сезона в Бразилия. Тогава той ще ми кажа дали иска да остане или да си тръгне – коментира Лауда пред английския вестник Таймс. – Опитвам всичко, за да го накарам, да го мотивирам да остане. Лично го помолих да не си тръгва. Решението обаче не е мое, а негово. Ако реши да остане, ще бъде шеф на отбора – нищо друго – или ще се оттегли.
Самият Рос Браун също не обсъжда бъдещето си. Той обясни по-рано през сезона, че постепенно прехвърля отговорности на привлечения в началото на годината и започнал работа в Бракли през юни Пади Лоу.
Според ВВС Лоу е бил нает с цел да замести незабавно Браун, но плановете се променили и Мерцедес започнали плавен процес на прехвърляне към ново ръководство. Джордан и Бенсън твърдят, че Лауда наистина се опитва да задържи Рос, като препъни-камъкът бил конкретната позиция – нивото в структурата, която и понастоящем е може би най-сложната в цялата Формула 1. Според материала настоящият спортен директор на Мерцедес и изпълнителен директор в Бракли Тото Волф ще се занимава с политическите и финансови аспекти от дейността на отбора, а Лоу ще отговаря за техническата и спортна страна от работата.
За Браун се говори, че може да отиде в Уилямс като акционер – след прехвърляне на акциите на Волф (притежаващ и досега дялове както от тима от Гроув, така и от Мерцедес F1). Слухът за привличане на Рос в Макларън, където да работи отново с Хонда след връщането на компанията в спорта през 2015 г., бяха опровергани.