Пирели са сигурни, че проблемите с гумите на Силвърстоун са дошли от комбинация на нещастно стечение на обстоятелствата. Според италианците високите бордюри, неправилно монтиране на част от продуктите им от страна на отборите и прекалено голям ъгъл на сходимост са основните причини за фиаското във Великобритания. Друг фактор бил и прекалено ниското налягане в гумите. Шефът на Мерцедес, Рос Браун, изключва последното като възможност за проблема при Хамилтън, защото отборът през целия уикенд карал със стойности на това налягане по-високи от минимално препоръчаните от Пирели
„Смятам, че налягането при всички състезатели е било в рамките на препоръчаното от фирмата производител“, обясни Браун пред SpeedTV. „Това е и налягането, при което гумите функционират най-добре. Би било сериозен проблем, ако гумите работеха най-добре при стойности на налягането, които не влизат в препоръчания от Пирели диапазон. Ако това е възможно, тогава би било хубаво, ако ФИА контролира налягането, за да няма хора, които да злоупотребяват.
Ако Пирели препоръчва от съображения за сигурност да се кара с по-високо минимално налягане на гумите, тогава федерацията трябва да е сигурна, че всички изпълняват препоръките. За щастие в момента никой няма интерес, да нарушава предписанията, защото гумите работят най-добре в предписаните рамки.“
След проблема на Хамилтън по време на състезанието за Гран при на Великобритания, в края на надпреварата и двамата пилоти на Мерцедес карали в горните граници на предписаната рамка.