Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Смяната на Маси няма да реши проблемите във Формула 1

Брандъл: Смяната на Маси няма да реши проблемите във Формула 1

1885
0
Мартин Брандъл и Пиер Гасли
Мартин Брандъл и Пиер Гасли, снимка Ред Бул Контент Пуул

Премахването на Майкъл Маси няма да реши проблемите във Формула 1. Това смята бившият пилот Мартин Брандъл. Според него отстраняването на австралиеца няма да намали по-широките опасения отново целостта на световното първенство. 

Маси бе критикуван заради действията си по време на финалното състезание за сезон 2021 в Абу Даби. Тогава Николас Латифи катастрофира няколко обиколки преди финала. Това предизвика появата на колата за сигурност. От това се възползва Макс Верстапен, който мина през бокса и смени своите гуми, а Хамилтън остана на трасето. Състезателният директор позволи на затворените с обиколка болиди между двамата съперници да минат напред. В същото време всички останали коли трябваше да запазят своите места. По този начин Люис бе изпреварен от пилота на Ред Бул в последната обиколка и загуби титлата.

Тимът на Мерцедес подаде два протеста, които бяха отхвърлени от стюардите. Германците заплашиха да подадат жалба, но се отказаха от намеренията си. Веднага след края на надпреварата Хамилтън си тръгна от падока и не присъства на задължителната пресконференция. Двамата с Волф не се появиха и на официалното награждаване на ФИА в Париж.

Седемкратният световен шампион все още не е нарушил мълчанието си в социалните медии. Появиха се спекулации, според които той е много разочарован от събития на Яс Марина и ще сложи край на своята кариера.

Преди няколко дни ФИА обяви, че провежда консултации с F1 екипите и пилоти относно ситуацията от Абу Даби. Новият президент на федерацията Мохамед бин Сулайем обеща да разследва отсъствието на Хамилтън от гала церемонията, но все още е обявил дали ще има някакви последици от това.

Междувременно Мартин Брандъл каза, че отстраняването на Маси няма да реши проблемите, пред които е изправена Формула 1.

„Смяната на Маси няма да реши проблемите във Формула 1“, каза Брандъл.

„Това е твърде голяма отговорност, за да може да се справи с нея само един човек по време на 23 състезания. В бъдеще сигурно ще продължава да расте“.

„Назад през годините имаше максимум 16-18 състезания. Тогава Чарли Уайтинг беше на стартовата решетка и на практика Хърби Блаш беше директор на състезанието до неговото завръщане в стартовата трибуна“.

„Те държаха всички под контрол. Ако Майкъл остане, то ще се нуждае от много помощ подкрепа. Кой всъщност би искал да бъде на неговото място в този момент?“, завърши Мартин Брандъл.

Неговият колега и също бивш състезател от Формула 1 Джони Хърбърт също коментира ситуацията със състезателния директор на ФИА.

„Мисля, че Маси нанесе твърде много щети на спорта. Позицията му е много отговорна и всички трябва му имат доверие. Според мен това доверие се изпари напълно.“

„Проблемът е с кого да го заместиш? Очевидно опитът ще бъде много важен за човека, който ще заеме този пост. Майкъл имаше голям късмет, защото се учеше от Чарли Уайтинг. Има ли някой, който може го замести в момента? Не мисля“, коментира Джони Хърбърт.