Името на Ромейн Грожан отново бе едно от най-обсъжданите след състезание – заради поредния удар на френския пилот на Лотус в първата обиколка с Марк Уебър (Ред Бул) на Сузука. Зад тях се формира меле, в което Бруно Сена (Уилямс) блъсна Нико Розберг (Мерцедес) и германецът не можа да продължи.
Уебър и Нико бяха сериозно ядосани след случилото се, като австралиецът дори заяви, че Грожан има нужда от още едно наказание. Марк и шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер го нарекоха луд, а началникът на Макларън Мартин Уитмарш определи вчерашната му грешка като „класически Грожан”.
– Марк бе доста бавен във втория завой, но поддържаше темпото на двете коли пред себе си. Цялото внимание на Грожан очевидно бе върху това да не позволи Заубер-а (на Серхио Перес) да го задмине и забрави за колата пред себе си. Тези неща обаче не се случват по стечение на обстоятелствата – очевидно преценката му в близка битка е погрешна и не знам какво може да направи по въпроса, тъй като в такива моменти нещата се случват най-вече инстинктивно – обясни бившият пилот Мартин Брандъл. – А ако се пренапрегнеш в подобна ситуация, толкова по-вероятно е да се случи отново.
Според двама други бивши пилоти – Антъни Дейвидсън и Джони Хърбърт – сега колегите на Грожан трябва да обсъдят проблема с французина, за да има той по-премерен подход в стартовете на състезанията.
– Забраната за участие в един старт явно не проработи и според мен от пилотите зависи нещо да се промени, както и от отбора му – едва ли някой в екипа иска това постоянно да се случва с един от състезателите им – заяви Дейвидсън.
Хърбърт също сподели, че е нужно асоциацията на пилотите да се занимае с Грожан.
Същевременно шефът на Лотус Ерик Булие заяви, че Ромейн трябва да поеме отговорността за инцидентите си в първия тур на състезанията. Той бе категоричен, че едва ли може да направи повече за състезателя.
– Много говорих с него. Опитахме се да не правим всичко по-удобно за него, тъй като трябваше да го понатиснем, но като цяло само той може да поправи нещата. Никой друг. Трябва да открие сам себе си, баланса си и няма кой да го стори вместо него. Има талант и разполага с достатъчно бърз автомобил, за да се класира в челото на грида. През кариерата си е имал по-напрегнати моменти, докато придобие увереност, но в F1 не са толкова спокойни, колкото в малките формули – допълни французинът.