Макларън са сбъркали нещо много сериозно в конструкцията на новия си МР4-26 и колата е пълна каша, твърди бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор на английската телевизия ВВС Мартин Брандъл. Той направи разбор на проведените до момента тестове и представянето на отборите в тях заедно с Дейвид Култард, с когото ще води предаванията на тазгодишните надпревари и Еди Джордан в ролята на експерт.
– Ясно е, че има нещо сбъркано в основата [на автомобила] и нещата са крайно оплетени. Промяната в програмата на отбора е заради това, че вероятно имат сериозно количество нови компоненти и печелят време за транспортирането им до Барселона [като прескачат четвъртъка] – обясни Брандъл.
Според Джордан проблемът в Макларън е смяната на дизайнерите в течение на няколко поредни години. Липсата на еволюция и централизация, смята ирландецът, води до проблеми, проявяващи се точно сега, когато нито един от големите отбори не разделя по подобен начин конструкторския си екип.
– Макларън и Рено обаче са отборите, показали, че са в състояние да се възстановят от среден [като представяне] старт – допълни Култард, чийто опит в тима, ръководен сега от Мартин Уитмарш, е най-голям.
Тримата бяха единодушни и по отношение на факта, че Ред Бул и Ферари очевидно са най-бързи както в един тур, така и в дълга серия от обиколки.
– В момента говорим не за топ 4, а за топ 2, след което се оформя група от [цели] 7 тима, сред които има такива с потенциал за сериозни изненади – заяви Джордан.
Освен Макларън коментаторите на ВВС откроиха и Мерцедес като имащ проблеми тим с новия си автомобил. Преди дни Рос Браун призна в радио интервю за тях, че MGP W02 изостава със секунда от желаното темпо, докато според други наблюдатели разликата е цели 2 секунди.
– Михаел [Шумахер] заложи огромни надежди на това болидът от втората година на завръщането да пасва повече на стила му на каране. Това така и не го разбрах, защото той печелеше състезания кажи-речи с каквато и кола да му дадат – призна Култард. – През сезон 2010 за първи път бе засенчен от съотборник, така че явно има нещо повече от непасване на болид към начин на управление. Остава да видим дали ще успее да се превърни в сплотяващия екипа елемент, какъвто бе във Ферари – каза още шотландецът.