Валтери Ботас взе трета победа за сезон 2019 г., спечелвайки Гран при на Япония. Съотборникът му Люис Хамилтън завърши трети на пистата Сузука, а Мерцедес спечели за шести пореден сезон титлата при конструкторите.
„Много, много съм щастлив. Стартът от трета позиция никога не е лесен, но няма смисъл да се предаваш. Автомобилът ми вървеше чудесно, а и Себастиан [Фетел] имаше проблем, така че излязох начело. Гордея се с тима – шестата поредна титла е забележително постижение“, сподели финландецът, който бе посочен и за пилот на деня в анкетата на официалния сайт на Формула 1.
That winning feeling…#JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/YA4hVsCjjc
— Formula 1 (@F1) October 13, 2019
Хамилтън неколкократно води разговори с екипа относно стратегията си
Поиска обяснение защо загуби толкова време при първото си спиране в бокса, защо не сложиха на колата му гуми хард и накрая трябваше да направи още един пит. По време на състезанието от Мерцедес му казаха, че износването на гумите е по-високо, отколкото са очаквали. В последните обиколки Люис настигна Себастиан Фетел, но не успя да го изпревари. След финала лично спортният директор на Мерцедес Тото Волф му се обади по радиото.
„Люис, Тото е. Беше труден ден, но току-що спечелихме конструкторския шампионат. Благодаря ти“, каза австриецът.
Англичанинът поздрави екипа си от кокпита, а след като слезе от колата допълни, че е искал да вземе максимум точки за тима днес.
„Шест поредни години и е напълно заслужено“, каза Хамилтън.
CHAMPIONS OF THE WORLD! FOR THE SIXTH TIME! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️#ATeamComeTrue pic.twitter.com/DLjB8YPUKy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 13, 2019
Фетел сподели, че потеглянето и спирането след изгасването на светофарите са били негова грешка.
„Мерцедес имаха по-добро от нашето темпо. Валтери направо летеше. Постарах се да излизам както трябва от завоите, когато Люис бе заплаха. Не съм доволен от старта си, но всичко друго бе наред. Просто ни трябваше малко повече темпо“, коментира Себастиан.