Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас с малък аванс пред пилотите на Ферари в първата тренировка

Ботас с малък аванс пред пилотите на Ферари в първата тренировка

2034
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас, снимка: Мерцедес

Валтери Ботас с Мерцедес постигна най-добро време в първата свободна тренировка за Гран при на Испания на пистата Каталуня. Финландецът изпревари съответно с 1 и 2 десети пилотите на Ферари – Себастиан Фетел и Шарл Льоклер.

В същото време неговият съотборник Люис Хамилтън износи твърде бързо гумите си софт. В най-добрата си обиколка той изостана на 0.6 сек от Ботас. Британецът се нареди 4-и, следван Ромен Грожан и Карлос Сайнц.

Пиер Гасли първи записа бърза обиколка в сесията. Той на няколко пъти подобри резултата си с гумите хард, като след 15 минути бе единствен с време – 1:21.016 мин.

В следващите минути много от пилотите изпробваха новите си аеродинамични елементи с аеробоя. Други пък направиха тренировъчни стартове. След тях Грожан, Магнусен и Норис подобриха времето на пилота на Ред Бул.

Хамилтън и Ботас излязоха с гуми медиум. Валтери допусна грешка и мина през чакъла, а постижението на Люис беше слабо. Във Ферари пък заложиха на меки гуми.  И Льоклер и Фетел окупираха първите 2 места в класирането.

В следващия си опит обаче Ботас поведе, като бе с 4 хилядни пред 2-ия Грожан.

Льоклер продължи да прави обиколки със софт и оглави подреждането с 1:19.238 мин. Фетел подобри това време с 0.4 сек, а Верстапен и Ботас не се разбраха при преминаването на последния шикан и едва не се сблъскаха. Себастиан свали още от топ резултата си и записа 1:18.407 мин.

Ботас бе 4-и на 1.3 сек., но бе изместен от Даниел Рикиардо с медиум (+1.167 сек). Част от елемент от шасито на Фетел се откачи при преминаването на последните 2 завоя. Германецът усети това и съобщи за него по радиото.

След известна пауза пилотите отново излязоха на пистата. Грожан сбърка и мина през зоната за сигурност. Хамилтън се оплака, че задните му гуми софт много бързо са се износили. В същото време съотборникът му Ботас първи слезе под 1:18 мин за обиколка и оглави подреждането. Той бе с 4 десети пред Льоклер и на повече от половин секунда пред съотборника си. Фетел пък попадна в трафик и допусна грешка.

В следващите си опити Ботас и Льоклер подобриха малко постиженията си, като разликата бе 0.2 сек в полза на финландеца. Фетел се вклини между двамата с пасив от 0.115 сек.

В същото време Макс Верстапен беше в бокса, като по колата му се работеше интензивно и от нея имаше теч. Проблемът изглежда бе сериозен, тъй като лицата на механиците на Ред Бул бяха доста угрижени. За теч беше съобщено, че има и от колата на Ботас.

В самия край Ланс Строл катастрофира на завой 9. Той стъпи леко в тревата точно преди влизането в завоя. Това предизвика преждевременното прекратяване на сесията.