Валтери Ботас бе най-бърз до обяд на последния ден изпитания в Бахрейн. Пилотът на Уилямс записа 1:34.797 мин, изпреварвайки с 0,712 сек Фернандо Алонсо (Ферари) и с 0,780 сек Нико Хюлкенберг (Форс Индия).
Финландският пилот е със силно представяне в тестовете тази зима, но въпреки това остава здраво стъпил на земята.
– Най-добре е да продължим да работим и ще видим какво ще стане. Не знаем дали останалите пестят гориво, дали имат нови компоненти и т.н. Поне времената в дългите серии изглеждаха не твърде зле. Ако това се потвърди, то може наистина да се надяваме на силни състезания. Миналата година се намирахме някъде между отборите в средата на колоната и последните, но трябва да изчакаме всички да направят финалните си спецификации – обясни Ботас.
Алонсо е с второ време, но направи едва 27 тура, след което неговото Ферари F14 T получи повреда. Испанецът има планирана състезателна симулация за днес. Той не се чувства напълно подготвен за Гран при на Австралия – преди ден заяви, че на колата й липсва нещо.
– Не са много хората, които ще кажат „готов съм” след пет дни тренировки. Ако на световното по футбол сменят топката или размерите на игрището, като ти дадат само пет дни да свикнеш, ще искаш повече време и опит – обясни Алонсо.
Хюлкенберг продължава силното представяне на Форс Индия.
Може би най-внимателно следеният екип – този на Ред Бул – имаше нови грижи през първата половина на деня. Себастиан Фетел започна силно неделята и направи 44 обиколки. Малко преди паузата обаче се завъртя на първи завой и след това изгаси малък пожар в задната част на RB10 с пожарогасител, който взе от един от маршалите. След прибирането на колата механиците вдигнаха параваните пред бокса и не бе ясно кога и дали колата отново ще излезе на пистата.
В падока се говори, че настроенията в тима са объркани. Разказва се, че в петък тийм мениджърът Джонатан Уитли събрал механиците и държал мотивационна реч. Направените от Фетел обиколки пък са напредък спрямо липсата на каквото и да е каране вчера, но предсезонната подготовка на четирикратните шампиони определено не бе никак лека.
Проблем със скоростната кутия пък означаваше само пет тура за Люис Хамилтън до обяд. Сесията бе прекъсвана на два пъти – първо заради Фетел, а след това заради спиране на Ромейн Грожан (Лотус).
Времената до обяд:
1. | Валтери Ботас | Уилямс | 1:34.797 | – | 60 об. |
2. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:35.509 | +0.712 | 27 |
3. | Нико Хюлкенберг | Форс Индия | 1:35.577 | +0.780 | 33 |
4. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:35.701 | +0.904 | 43 |
5. | Адриан Сутил | Заубер | 1:36.467 | +1.670 | 91 |
6. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:38.111 | +3.314 | 20 |
7. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:38.650 | +3.853 | 5 |
8. | Камуи Кобаяши | Катерам | 1:38.653 | +3.856 | 58 |
9. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:39.302 | +4.505 | 25 |
10. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:39.708 | +4.911 | 44 |
11. | Макс Чилтън | Маруся | 1:41.242 | +6.445 | 10 |