Валтери Ботас ще потегли от дъното на колоната в Гран при на Италия след замяна на компонентите от неговата задвижваща система.
От отбора на Мерцедес разкриха повече детайли относно решението си. Ботас е получил четвърти двигател (при разрешени три) преди квалификацията на Монца, която спечели.
Андрю Шовлин сподели, че проблемите с двигателя на финландеца са били забелязани в първата свободна тренировка и не е имало достатъчно време да се извършат проверки преди квалификацията.
„За съжалением видяхме проблем в задвижващата система на Валтери в сутрешната сесия и нямахме безкрайно време за разследване, затова решихме да я сменим докато има време за това“ – каза Шовлин.
„Екипът свърши много добра работа и се справи навреме с болида за квалификацията. Това означава, че Ботас ще потегли от дъното в неделя. Все пак е прекрасно, че двете ни коли са на първа редица [за спринтовата квалификация]. Валтери свърши добра работа, обиколката му беше прекрасна и заслужи полпозишъна.“
UPDATE: @ValtteriBottas has taken a new Power Unit this weekend and will start Sunday’s #ItalianGP from the back of the grid.
He will still start Saturday’s Sprint Race from P1. 💪 pic.twitter.com/sjaULk4I1D
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 10, 2021
Ботас съхранява първа позиция за 100 километровия спринт този следобед. Наказанието влиза в сила на основното състезание в неделя.
„Сега просто ще се фокусирам върху съботния ден и ще се опитам да се справя в неделя. Като имаме предвид темпото, с което разполагаме, съм сигурен, че можем да спечелим добри точки в състезанието“ – каза Ботас.
Финландецът ще потегли от дъното на колоната за пръв път след Гран при на Абу Даби през 2019, когато успя да завърши на четвърто място.