Валтери Ботас заяви, че въпреки катастрофата си във втората свободна тренировка преди Гран при на Австрия, предпочита писти, които наказват грешките на пилотите. Финландският пилот на Мерцедес претърпя сериозен удар. Малко преди него инцидент преживя и Макс Верстапен (Ред Бул).
„Беше доста сериозен удар, но съм добре. Нищо не ме боли”, коментира Ботас
„Следобед имаше пориви на вятъра и като че ли попаднах в един от тях. Завоите са много сложни и дори малки пропуски струват скъпо. Трябва да кажа обаче, че предпочитам писти, които наказват грешките. Така ми харесва и това прави нещата по-вълнуващи.”
„Сутринта имах проблем със задвижващата система, който наложи да монтираме стария агрегат за първата сесия. Това повлия в известна степен на работата ми, но в крайна сметка намерихме ясна посока за настройките на автомобила. Направихме доста големи промени за следобедната сесия и до инцидента усещането бе много по-добро. Така че като цяло поведението на болида е чудесно.”
Finn-ito ?@ValtteriBottas‘ FP2 comes to an abrupt end#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/aT2cNmA0qN
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
На същото мнение относно пистата бе и Нико Хюлкенберг.
Предното крило на пилота на Рено се строши зрелищно в края на сутрешната тренировка при негово излизане от трасето
„Сбърках – влязох твърде бързо в завоя и излетях настрани. Знам, че при висока скорост този тип бордюри могат да причинят сериозни щети. Но това са ограниченията на пистата. Знаем, че трябва да спазваме границите. Допуснах грешка, платих цената – така би трябвало да бъде. Някои от щетите са наистина сериозни, но за този уикенд нищо не може да се направи”, каза Хюлкенберг.
The track sponsors give you wings ?️@HulkHulkenberg gives them back ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/OXfWB31vPu
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
Ограничителните бордюри предизвикаха недоволство още при монтирането си. Пилоти чупеха върху тях дори окачването на автомобилите си. В днешната първа тренировка общо девет предни крила пострадаха.
Това накара шефовете на Ред Бул и Мерцедес – Кристиан Хорнер и Тото Волф – да поискат промяна
„Три крила се потрошиха, което прави щети за около 250 000 паунда. И не пострадахме само ние. Със сигурност ще има дискусия за ъгъла на тези жълти триъгълници и начина на поставянето им. Много ги обсъждаме през последните години. Може би е необходимо да се сложи нещо, което да откаже пилотите да опитват преминаване. Сега се мъчат да ги използват”, каза Хорнер пред Скай Спортс.
Волф също каза, че трябва да се направи нещо относно точно тези ограничители.
„Ние счупихме две страници. Мисля, че в Рейсинг Пойнт се строши предно крило”, обясни австриецът.