Валтери Ботас постигна най-бързо време и в двете тренировки днес с 1:16.989 във втората сесия. На малко над 2 десети зад него се наредиха Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Себастиан Фетел получи повреда в двигателя при прибирането си в бокса след края на тренировката и спря на пистата.
Температурата на въздуха по време на сесията бе 29 градуса, а тази на пистата 44-45.
Here’s your FP2 weather…
☀️😎#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/T6qgBQS52p
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Част от пилотите излязоха в първите 10 минути на сесията. Най-бърз в началото бе Ландо Норис като записа 1:18.658 със средно твърдите гуми. Той бе на 6 десети пред Ромен Грожан, който използва същия комплект.
Ромен Грожан съобщи по радиото за странни звуци в задвижващата система, след което бе повикан в бокса. Малко преди да се прибере той каза, че батерията не се зарежда. Французинът имаше проблем с двигателя и в сутрешната тренировка.
Problems for the @HaasF1Team
Grosjean 📻: „I can see the battery not charging“ 😔#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/aBerdodHTT
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Малко по-късно Шарл Льоклер се завъртя в 12-и завой, след като се движеше на близко разстояние зад една от колите на Алфа Ромео.
That’s Charles Leclerc pointing the wrong way at Turn 12 following a spin 😮#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/uhUdmvsvww
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Около 15 минути след началото на сесията, Макс Верстапен излезе начело с 1:18.281. Малко след това времето му бе подобрено от Ботас с около 3 десети.
Финландецът и съотборникът му, Хамилтън, минаха през пита, за да направят тренировъчни стартове.
VB 👉👈 W11 pic.twitter.com/GPRhJLQT5o
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 11, 2020
Около 35 минути след началото на тренировката, голяма част от пилотите направиха бързи обиколки с гуми софт. Даниел Рикиардо излезе на втора позиция на само 0.042 зад Ботас, а трети бе Серхио Перес на 2 десети зад финландеца.
Направи впечатление силният последен сектор на Рено.
Second fastest lap for Daniel as he fits a Soft set on!
⏱ 1:18.039#RSspirit #TuscanGP pic.twitter.com/KIIVxsbUOT— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 11, 2020
Ландо Норис се удари в изхода на 3-и завой и сесията бе прекъсната.
There’s a red flag out on track and unfortunately it’s for us. 🚩
Lando has an off and stops on the grass, minus a front wing. He’s reported on the radio that he’s okay. #TuscanGP pic.twitter.com/ZIUDwkGebm
— McLaren (@McLarenF1) September 11, 2020
Norris into the barriers 💥
Lando’s radioed the team, he’s ok 👍#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kLJSpICqMK
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Тренировката бе подновена около 10 минути по-късно. Червените флагове прекъснаха сериите от бързи обиколки, които пилотите правеха по това време.
We’re green again! 🙌#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/egdZjFsm3q
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Нови най-добри обиколки постигнаха и двамата пилоти на Мерцедес, като Валтери Ботас успя да слезе под 1:17, а Хамилтън бе на 2 десети зад него. Интересно е, че загряващите им турове са по-бавни в сравнение с тези на останалите отбори.
Макс Верстапен пък се нареди 3-ти и бе на 0.246 от Валтери. Зад него бяха Алекс Албон и двамата пилоти на Рено.
По това време стана ясно, че Грожан вероятно няма да продължи участието си във втората тренировка след проблемите, които той имаше с двигателя по-рано.
Romain is out of the car for now – an electronics issue is being investigated
The car is going up on stands so the team can work on it.#HaasF1 #TuscanGP #FP2 pic.twitter.com/R463SnEro0
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 11, 2020
Себастиан Фетел се завъртя при влизането си в 13-и завой, след като по-рано в тази сесия същото направи и другият пилот на Ферари. Той все пак успя да продължи.
Кими Райконен, който към момента бе 9-и с 1:18.385, се завъртя след контакт със Серхио Перес. Сесията бе спряна, заради останките по пистата след удара. Бе обявено, че стюардите ще разгледат инцидента между двамата.
🚩 Another red flag in the session, and it’s because there’s some of our front wing at Turn 1.
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) September 11, 2020
Днес пък се навършват 20 години от дебюта на финландския пилот на Алфа Ромео в кола от Формула 1.
20 years ago *TODAY* Kimi made his debut in an F1 car…
Testing for Sauber at Mugello! 😎❄️🍦#OTD #TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/QDNhOs6EQ7
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Сесията бе бързо подновена и пилотите излязоха за по-дълга серия от обиколки.
And we’re off again! 🙌
We’ve got just over 10 minutes to go#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/evmwbpbAc5
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Темпото на Макс Верстапен в дългите серии бе с около десета по-бързо от това на Валтери Ботас.
В края на сесията пилотите на Мерцедес бяха първи и втори, последвани от колите на Ред Бул и Рено. В дъното на топ 10 бяха Кими Райконен и Шарл Льоклер.
End of FP2 🏁 Here’s how things finished#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/FqwfyilSLs
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
След края на тренировката, Себастиан Фетел спря на пистата, защото получи повреда в двигателя. По-рано в същата сесия, Ромен Грожан приключи участието си поради подобен проблем и прибра своя Хаас със задвижваща система на Ферари в бокса.
Problems for Sebastian Vettel as the session ended 👀 He reports a problem with the engine, before pulling up at the side of the track 😖 #TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/RZ06wcxhmc
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020