Валтери Ботас завърши първи и във втората тренировка за Гран при на Португалия. Той направи това с време 1:17.940. Зад него завършиха съответно Макс Верстапен, Ландо Норис и Шарл Льоклер. По време на сесията имаше 2 червени флага. Първият от тях бе причинен от това, че колата на Пиер Гасли се запали на пистата. Вторият пък бе в следствие на инцидент между Верстапен и Строл.
Температурата на въздуха по време на сесията бе 22 градуса, а тази на пистата – 37.
В началото на сесията пилотите тестваха прототипи на гумите на Пирели за 2021. Всички пилоти бяха задължени да излязат на пистата, за да направят определен брой от обиколки, а това създаде трафик, заради което имаше оплаквания по радиото от Фетел и Льоклер. Отборите не знаеха с какъв тип гуми се провежда тестът.
The opening 30 mins of #FP2 will be run using @pirellisport prototype tires for 2021.
All 10 teams will take part in the ‘blind’ test, featuring 8-10 tire variations, with all teams’ feedback helping to shape the final tires that Pirelli will provide for next season.#HaasF1 pic.twitter.com/L3m4AXtH5c
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 23, 2020
Някои от състезателите се завъртяха на пистата. Сайнц загуби контрол над задната част на колата в 14-и завой, като в тази част на трасето имаше силен попътен вятър. Грожан мина през чакъла в 11-и завой, оставяйки доста камъни след себе си по пистата. Секунди по-късно се завъртя и Перес в 3-и завой.
Friday afternoon spin, anyone?! 😮#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/iOtJOhidt8
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Около 15 минути след началото Хамилтън се прибра в бокса заради прекалено силни вибрации. Той направи 12 обиколки преди това и се нареди 5-и, на 0.485 зад лидера, Ботас.
30 след началото пилотите продължиха треноровката с тазгодишните гуми. След няколко бързи обиколки с гуми медиум начело бяха съответно Фетел, Гасли и Льоклер. Най-бързия тур бе 1:19.175.
Николас Латифи пък бе първият пилот, сложил най-меките гуми, а малко по-късно същото направиха и двамата пилоти на Мерцедес. Ботас излезе на първа позиция с 1:17.940, на 6 десети пред Макс Верстапен, който обаче бе със средните гуми.
Сесията обаче бе прекъсната 45 минути преди края, защото колата на Пиер Гасли се запали.
Gasly is out of his car and ok 👍#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/AJdmyrRxVY
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
30 минути преди края сесията бе рестартирана, но червените флагове бяха развяти още веднъж, след инцидент между Ланс Строл и Макс Верстапен в първи завой.
Това стана след като Макс пропусна Ланс в края на бързата обиколка на канадеца, а пилотът на Ред Бул стартира своя бърз тур веднага след това. Той се опита да изпревари Строл от вътрешната страна на първия завой, но направи контакт с пилота на Рейсинг Пойнт, който бе започнал втори бърз тур.
Стюардите обявиха, че ще разгледат инцидента след края на сесията.
No sooner had we started and we’ve stopped again! 😮
Verstappen and Stroll tangle at Turn 1, Stroll spins into the gravel and we have another 🚩 Red Flag 🚩#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/hFI0gKBcfO
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Verstappen remonstrates over the radio…
📻 „What the ****** is wrong with him“ #PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/WmSl0korgi
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Сесията бе подновена 8 минути преди края и голяма част от пилотите побързаха да излязат. Верстапен също успя да се върне на пистата със средно твърдите гуми.
Валтери Ботас запази първата си позиция до края на сесията. В топ 3 бяха още Макс и Ландо Норис. Люис Хамилтън остана едва осми.
No shortage of incident in FP2 😵
Here's how it finished up 👀#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/QCzIw4QVqE
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020