Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Валтери Ботас на полпозишън за Гран при на Испания

Валтери Ботас на полпозишън за Гран при на Испания

3491
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Испания. До него на първа редица ще е съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Макс Верстапен с Ред Бул успя да раздели пилотите на Ферари – Себастиан Фетел се класира трети, а Шарл Льоклер остана пети.

Тимът на Уилямс трябваше да смени скоростната кутия в колата на Джордж Ръсел. Това означаваше наказание от пет места назад на стартовата решетка. В случая едва ли ще има особено значение, тъй като автомобилите на Уилямс от началото на сезона са в дъното на грида.

Температурите в началото на квалификацията бяха подобни на тези от последната тренировка

Тази на въздуха бе малко над 20 градуса, а на трасето – почти 30.

Роберт Кубица бе първият пилот на пистата в началото на Q1. Неговото постижение бе първо в таблицата – 1:21.860 мин. Шарл Льоклер и Себастиан Фетел не губиха време и също излязоха. Изборът на всички бяха гуми софт.

Пилотите на Ферари бяха в бързи обиколки, когато Нико Хюлкенберг излетя от пистата. Състезателят на Рено успя да излезе от зоната за сигурност и се опитваше да се прибере в бокса, въпреки че предното му крило бе лошо счупено.

Междувременно първо Фетел завърши своя тур – 1:18.068 мин. Льоклер подобри това време с 0,233 сек.

Себастиан си върна първата позиция с 1:17.823, но съотборникът му пак бе по-бърз. Макс Верстапен изпревари и двамата – 1:17.244 (-0,483 сек). Състезателите на Мерцедес също вече бяха на трасето със софт. Ботас записа ново най-силно време – 1:17.175 мин. Хамилтън бе с 0,248 сек по-бавен от него, което означаваше трета позиция.

В дъното на таблицата бяха Кубица, Хюлкенберг, Серхио Перес и пилотите на Хаас, които около 7 минути преди края на Q1 започнаха първи серии в квалификацията.

Кевин Магнусен и Ромен Грожан се измъкнаха напред за сметка на пилотите на Алфа Ромео Антонио Джовинаци и Кими Райконен. Хюлкенберг също получи шанс бързи обиколки, след като в Рено успяха да поправят автомобила му.

Нико записа 15-о време, избутвайки Серхио Перес в зоната на изпадащите. След това Райконен излезе напред, както и мексиканският пилот на Рейсинг Пойнт.

Това означаваше, че Хюлкенберг няма да продължи битката в Q2 заедно с пилотите на Уилямс, Джовинаци и Ланс Строл

В началото на Q2 температурата на асфалта се бе качила до над 34 градуса. Мерцедес и Ферари започнаха опитите си в самото начало на втория квалификационен сегмент. Избраните гуми бяха отново софт.

Първото време бе на Ботас – 1:16.269. Хамилтън го подобри с 0,231 сек. Фетел бе на 0,629 сек от англичанина, Льоклер – на 1,473 сек.

В зоната на изпадащите 5 минути преди края на Q2 бяха Алекс Албон, Перес, Ландо Норис, Данил Квят и Райконен.

Норис даде седмо време, докато Ботас на свой ред оглави подреждането. Квят записа шести резултат, а Льоклер – четвърти, което върна Ландо сред елиминираните. Освен пилота на Макларън и съотборника му Сайнц след Q2 не продължиха Албон, Райконен и Перес.

Квят даде начало на решителната битка за разпределение на местата в топ 10. Веднага след него тръгнаха колите на Мерцедес.

Във Ферари механиците работеха по предната част на болида на Льоклер

Той единствен остана в бокса в началото на Q3.

Хамилтън даде време 1:16.040 мин – след грешка и трафик на пистата. Ботас бе по-бърз от него във втория и трети сектори, сваляйки 0,634 сек от постижението на съотборника си. Фетел бе на 0,866 сек зад финландеца. Верстапен бе с четвърто време, следван от Пиер Гасли, Грожан, Магнусен, Квят и Рикиардо.

Льоклер излезе на чиста писта около пет минути преди карирания флаг. Времето му бе пето по сила – на 1,2 сек от това на Ботас.

Междувременно останалите пилоти, класирали се в топ 10, се върнаха на трасето. Размествания обаче не настъпиха.