Валтери Ботас спечели първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Испания. До него на първа редица ще е съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Макс Верстапен с Ред Бул успя да раздели пилотите на Ферари – Себастиан Фетел се класира трети, а Шарл Льоклер остана пети.
Тимът на Уилямс трябваше да смени скоростната кутия в колата на Джордж Ръсел. Това означаваше наказание от пет места назад на стартовата решетка. В случая едва ли ще има особено значение, тъй като автомобилите на Уилямс от началото на сезона са в дъното на грида.
Температурите в началото на квалификацията бяха подобни на тези от последната тренировка
Тази на въздуха бе малко над 20 градуса, а на трасето – почти 30.
Your qualifying weather ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/Mx0vYqYhLl
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
Looked like it might rain not so long ago…
Not now ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/kPk3CTstlV
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
Роберт Кубица бе първият пилот на пистата в началото на Q1. Неговото постижение бе първо в таблицата – 1:21.860 мин. Шарл Льоклер и Себастиан Фетел не губиха време и също излязоха. Изборът на всички бяха гуми софт.
Пилотите на Ферари бяха в бързи обиколки, когато Нико Хюлкенберг излетя от пистата. Състезателят на Рено успя да излезе от зоната за сигурност и се опитваше да се прибере в бокса, въпреки че предното му крило бе лошо счупено.
Междувременно първо Фетел завърши своя тур – 1:18.068 мин. Льоклер подобри това време с 0,233 сек.
Hulkenberg has gone off ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/tcDR0lApsm
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
Hulkenberg has limped back to the pits for repairs – front wing stuck under his front left tyre ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/P95ivrPTPw
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
Себастиан си върна първата позиция с 1:17.823, но съотборникът му пак бе по-бърз. Макс Верстапен изпревари и двамата – 1:17.244 (-0,483 сек). Състезателите на Мерцедес също вече бяха на трасето със софт. Ботас записа ново най-силно време – 1:17.175 мин. Хамилтън бе с 0,248 сек по-бавен от него, което означаваше трета позиция.
В дъното на таблицата бяха Кубица, Хюлкенберг, Серхио Перес и пилотите на Хаас, които около 7 минути преди края на Q1 започнаха първи серии в квалификацията.
Кевин Магнусен и Ромен Грожан се измъкнаха напред за сметка на пилотите на Алфа Ромео Антонио Джовинаци и Кими Райконен. Хюлкенберг също получи шанс бързи обиколки, след като в Рено успяха да поправят автомобила му.
Нико записа 15-о време, избутвайки Серхио Перес в зоната на изпадащите. След това Райконен излезе напред, както и мексиканският пилот на Рейсинг Пойнт.
Това означаваше, че Хюлкенберг няма да продължи битката в Q2 заедно с пилотите на Уилямс, Джовинаци и Ланс Строл
?♂️?♂️?♂️
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 11, 2019
So that’s #Q1 over with (everyone using only the soft tyres) and @ValtteriBottas @MercedesAMGF1 is the man to beat. Again. Next up: the crucial Q2 session. pic.twitter.com/OfdLzYXpL2
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
В началото на Q2 температурата на асфалта се бе качила до над 34 градуса. Мерцедес и Ферари започнаха опитите си в самото начало на втория квалификационен сегмент. Избраните гуми бяха отново софт.
Първото време бе на Ботас – 1:16.269. Хамилтън го подобри с 0,231 сек. Фетел бе на 0,629 сек от англичанина, Льоклер – на 1,473 сек.
Interestingly, as #Q2 begins, everyone is still on the soft tyre. Let’s see what happens on the final runs. But maybe we’ll see some ‘conventional’ strategies after all? #Fit4F1 pic.twitter.com/SOXuYiihZk
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
✨✨ NEW TRACK RECORD ✨✨
It’s Lewis with a 1:16.038s ?#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/CGZzpqcTPP
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
В зоната на изпадащите 5 минути преди края на Q2 бяха Алекс Албон, Перес, Ландо Норис, Данил Квят и Райконен.
Норис даде седмо време, докато Ботас на свой ред оглави подреждането. Квят записа шести резултат, а Льоклер – четвърти, което върна Ландо сред елиминираните. Освен пилота на Макларън и съотборника му Сайнц след Q2 не продължиха Албон, Райконен и Перес.
So that’s nobody (in the top 10) starting on the medium tyre at the Spanish Grand Prix, as only the softs were used in Q2. Interesting, and perhaps unexpected.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
Квят даде начало на решителната битка за разпределение на местата в топ 10. Веднага след него тръгнаха колите на Мерцедес.
Във Ферари механиците работеха по предната част на болида на Льоклер
Той единствен остана в бокса в началото на Q3.
Хамилтън даде време 1:16.040 мин – след грешка и трафик на пистата. Ботас бе по-бърз от него във втория и трети сектори, сваляйки 0,634 сек от постижението на съотборника си. Фетел бе на 0,866 сек зад финландеца. Верстапен бе с четвърто време, следван от Пиер Гасли, Грожан, Магнусен, Квят и Рикиардо.
?(ANOTHER) NEW TRACK RECORD ?@ValtteriBottas with a 1⃣:1⃣5⃣.4⃣0⃣6⃣s#SpanishGP ?? #F1 pic.twitter.com/G6rwnlaIyz
— Formula 1 (@F1) May 11, 2019
Льоклер излезе на чиста писта около пет минути преди карирания флаг. Времето му бе пето по сила – на 1,2 сек от това на Ботас.
Междувременно останалите пилоти, класирали се в топ 10, се върнаха на трасето. Размествания обаче не настъпиха.
#F1 – Full results of the qualifying session of the #SpanishGP ?? ⬇️ pic.twitter.com/fS33l5etBx
— FIA (@fia) May 11, 2019