Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона
Валтери Ботас направи подробен анализ на поведението на новия Мерцедес F1W11. Финландецът заяви, че до тук всичко изглежда чудесно – няма никакви големи проблеми с баланса с настройването на колата и изобщо изпитва приятни емоции зад волана.
Той обясни, че използването на DAS не създава такива проблеми, каквито може би изглежда, че има отстрани. Според него все пак е нужно време да се свикне с нея, да се разбере достатъчно добре начинът й на работа и тогава да се търсят възможните предимства от нея при различни условия – квалификация, състезания и т.н.
„Супер е да работиш в екип, който измисля подобни иновации“, бе категоричен финландецът и обясни, че наистина за първи път са ползвали системата на пистата вчера, но всъщност по нея се работи от много време.
Той коментира още, че винаги когато нещо подобно се появи във Формула 1, има много шум около легалността му. Затова за него това не е изненада. Що се отнася до някои проблеми с управлението, които видяхме и тази сутрин, то те произтичали в по-голяма степен от студената писта, отколкото от DAS. Като цяло Ботас отново подчерта, че колата е много по-стабилна от миналогодишната.
„Автомобилът е много по-стабилен, особено в задната част“, бе конкретен Валтери. Той обясни, как балансът е много по-добър на практика във всички типове завои. Мерцедес категорично демонстрира отлична скорост в кривите на третия сектор на Каталуня.
Ботас ще остане в Барселона и през уикенда, ще тренира и ще се среща с инженерите. През новия сезон той ще се опита да подобри стила си и да е още по-силен.
“Radio Rad to the garage, please!”
It’s our radio man Rad’s last day with the Team today! ???#F1Testing #DrivenByEachOther pic.twitter.com/tlNFpMIwSu
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 21, 2020