Начало Автомобили BMW Серия 1 вече с предно предаване

BMW Серия 1 вече с предно предаване

621
0
BMW Серия 1
снимка: BMW България

С тест в София и пътуване до Белчин BMW България представи новата Серия 1 в гамата. Моделът е вече трето поколение, като от предходните две бяха продадени 2,5 млн. Те се появиха през 2004 и 2012 г. и за разлика от тях последната версия е изградена върху нова платформа и е с предно предаване. Тази разлика веднага прави впечатление, когато човек седне зад волана и автомобилът неминуемо проявява по-голяма склонност към недозавиване. То се „тушира” обаче в немалка степен от иновативната технология ARB (actuator contiguous wheel slip limitation). Тя е със сензор за приплъзване, разположен директно в блока за управление на двигателя вместо в управляващия блок на системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността). Без дълги ходове на сигнала информациите се предават три пъти по-бързо и реакцията е мигновена.

В тясно взаимодействие със системата за контрол на стабилността DSC това ограничение на приплъзването редуцира недозавиването чрез мощността без стабилизиращи намеси, които иначе са типични за автомобилите с предно задвижване. ARB се подпомага и от серийния BMW Performance Control (инерционното разпределение на въртящия момент).

В същото време новата конфигурация осигурява повече място в купето и възможности за подобряване на комфорта и сигурността

Каросерията е с повишена стабилност и разбира се, оборудване от ново поколение.

Има повече простор на креслата, а багажният обем е увеличен с 20 литра до 380, при стандартна конфигурация на седалките.

Оборудването е наистина отлично. Като опция се предлага BMW Operating System 7.0 и управление с жестове. На практика пред очите има два дисплея, които при BMW Live Cockpit Professional са с диагонал от 10,25 инча.

За първи път единицата се предлага още с панорамен покрив и пълноцветен 9,2-инчов BMW Head-Up дисплей. Нивата на обзавеждане са 4, като тествам колата с M Sport. Има акценти от матиран алуминий, предна броня със специално оформени въздухозаборници и гланцирана черна BMW M престилка на задната броня. Моделът се предлага с 2 модерни бензинови двигателя и цели 3 дизелови агрегата, както и версии 4×4. Мощностите са от 116 до 306 к.с. На върха в йерархията е BMW M135i xDrive, което ускорява от място до 100 км/ч за едва 4,8 сек (4,7 секунди с M Performance пакет). За пръв път гамата се предлага с три различни технологии на трансмисиите според конкретния вариант.

Екстрите са очаквано много за подобен модел, и то BMW

Като опция се предлага например Park Distance Control (PDC). Камерата за обратно виждане или асистента за паркиране позволява автоматизирано паркиране в паркоместа, разположени успоредно или перпендикулярно на пътното платно, както и автоматизирано изкарване от паркоместа, разположени успоредно на пътното платно. Опционалният BMW Digital Key пък дава възможност за отключване и заключване на автомобила със смартфона чрез Near Field Communication (NFC). Това може да направи излишен конвенционалния ключ.

За отключване на автомобила смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата – дори и батерията на телефона да е изтощена. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в поставката за него или в поставката за безжично зареждане. Важно е още, че водачът може да сподели дигиталния ключ с до 5 човека или алтернативно да ползва BMW Key Card със същата функционалност. След кратко обръщение с „Hey BMW“ управлението на автомобила и достъпът до функциите и информациите може да се осъществи лесно чрез гласови команди.