От премиерата на първото BMW 325i с двойно задвижване през 1985 година BMW постоянно развива двойното задвижване с нови модели и постоянно усъвършенстване на технологиите на задвижването. Сред най-важните постижения е интелигентното двойно задвижване BMW xDrive, което за пръв се монтира при BMW X3 и X5, а днес се предлага за множество моделни семейства и модификации. За да се постигне оптимално решение, интелигентното двойно задвижване BMW xDrive винаги е адаптирано към съответната автомобилна концепция (седан/купе, SAV, SAC).
Най-новият пример за специфичната за модела конструкция на двойното задвижване е BMW Серия 2 Active Tourer. Най-съществената разлика спрямо досегашните варианти: за пръв път BMW xDrive е базирано на концепция с предно задвижване и напречно монтирани двигатели. Active Tourer вече доказа, че предното задвижване може напълно да отговори на изискванията на марката за максимална динамика на управлението. Решаващ принос за това имат и модулните 3- и 4-цилиндрови мотори от новото семейство двигатели, които благодарение на най-модерната технология TwinPower Turbo се отличават както с висока мощност, така и с ненадмината ефективност. За допълнително повишаване на сцеплението, стабилността по курса и динамиката на управлението в завоите, както и на сигурността и радостта от шофирането интелигентното двойно задвижване вече ще се предлага за най-мощните двигатели – при BMW 225i xDrive Active Tourer (среден разход на гориво: 6,4 л/100 км; CO2 емисии: 148 г/км) и BMW 220d xDrive Active Tourer (среден разход на гориво: 4,6 л/100 км; CO2 емисии: 122 г/км). И при двата модела BMW xDrive серийно е комбинирано с осемстепенна трансмисия Steptronic.
Елегантната архитектура с леки и компактни компоненти, както и компактната конструкция на новото двойно задвижване се вписват превъзходно в концепцията на BMW Серия 2 Active Tourer. Така например повишението на теглото заради двойното задвижване е само около 61 кг. Изключително ниските стойности на разхода на гориво и вредните емисии се гарантират от мерките за понижаване на системните загуби и от ефективната стратегия на управление на задвижването. Подаването на мощността от предното задвижване към задната ос се извършва от ъглов редуктор (Power Take-Off) на диференциала на предната ос и двоен карданен вал. Сърцето на системата за двойно задвижване е многодисковият съединител с електрохидравлично управление (Hang-On) в диференциала на задната ос, който разпределя мощността гъвкаво и безстепенно между предните и задните колела. Съответните команди се подават от електронен управляващ блок, който също като хидравличната помпа е разположен в диференциала на задната ос.