Начало Video BMW представи електрическия iX с 500 к.с. и 600 км пробег

BMW представи електрическия iX с 500 к.с. и 600 км пробег

2604
0

BMW представи виртуално от Мюнхен новия си електрически SUV модел iX. Той съчетава сериозния опит на компанията в производството на електрически автомобили и така популярните в последните години кросоувъри. Моделът е идентичен като размери с популярните Х5, но има напълно различен дизайн и техника. Автомобилът бе представен лично от Йохан Кистлер. Той е един от най-опитните и известни експерти на компанията, работещ за нея от 1978 г. и на практика участвал в работата по всички i модели от тяхната поява.

Новият iX поставя началото на нова гама от подобни автомобили, като динамичните му качества изглеждат забележителни

Автомобилът е с два електродвигателя – към всяка от осите и има системна мощност от 370 kW или 500 к.с. Високоволтовите батерии са с капацитет 100 kW и с едно зареждане колата е в състояние да измине 600 км (според стандарта WLTP). Ясната цел в Мюнхен е била постигането на ненадминато нисък в сегмента среден разход на електроенергия от под 21 kWh/ 100 километра в WLTP тестови цикъл!

Най-новата технология за зареждане на BMW iX пък ще позволява бързо зареждане с прав ток с мощност до 200 kW. Батерията ще може да бъде заредена на 80% за по-малко от 40 мин. Освен това за 10 минути ще може да се зареди достатъчно енергия за изминаване на над 120 км. Г-н Кистлер обясни още, че компонентите за батериите ще идват от различни доставчици, но всичко ще се сглобява и проверява от BMW в Динголфинг.

Автомобилът тежи около 2,5 тона, като почти две трети от това тегло се падат на батериите. Самото разпределение на теглото ще е приблизително 50 на 50% между предния и задния мост, за да се получи желаният при BMW баланс при управление. В тази връзка е важно да се отбележи, че iX ще ускорява от място до 100 км/ч за 5 сек! Пак във връзка с динамиката, но и със здравината на колата, е любопитен фактът, че конструкцията е изградена върху алуминиева рама и иновативен карбонов скелет, който да олекоти максимално конструкцията. Опитът в тези технологии вече е голям. Цената им ще окаже влияние върху крайната стойност, но не така както преди само няколко години.

Формата на BMW iX е забележителна не само като стилови решения, но и като аеродинамика

Постигнат е коефициент на челно съпротивление от едва 0,25. Това е отличен резултат за подобен модел. Елементите напомнят концепциите от преди няколко години. Електрическото задвижване на BMW iX се нуждае от много по-малко охладителен въздух и бъбрековидната радиаторна решетка е напълно затворена. Тя реално има други функции. Камерите, радарните и другите сензори са интегрирани без фуги в нея и са разположени под прозрачна повърхност. Така тя има ролята на иновативна и мултифункционална високотехнологична конструкция за напредничавите асистиращи системи, с които BMW iX проправя пътя към автоматизираното шофиране. Моделът ще е нова стъпка в тази посока с изчислителната мощ, която може да обработи 20 пъти повече данни в сравнение с досегашните модели. Това дава възможност за невиждани опции при подпомагането и дори контрола при движение.

В интериора веднага прави впечатление огромният дисплей на централното табло. Той е разделен на отделни зони и е леко обърнат към водача в типичен BMW стил. iX ще стартира на пазара по-късно тази година засега със салон с 5 места. Интериорът е модерен, а принципът Shy Tech проличава в невидимо интегрираните високоговорители, филигранните дюзи на вентилацията, повърхностите с подгряване и много хомогенно и почти невидимо интегрираният в арматурното табло проектор на BMW Head-Up дисплея. Хексагоналният волан, превключвателят за избор на предавка и BMW Curved Display са част от следващото поколение на BMW Operating Systems.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BMW (@bmw)