Щандовете на BMW, Mercedes и Volkswagen са сред най-посещаваните на всяко автомобилно изложение. Трите марки подготвят специални премиери и за софийския салон, който започва в края на следващата седмица.
BMW ще е сред изложителите с най-много експонати на Автосалон София 2019 и ще представи последните попълнения в обширната си гама
Премиерите ще са три. Две от тях са от върха на гамата – М8 кабриолет и много интересната четириврата версия на Серия 8 – Gran Coupe. При тях е наличен може би най-мощният сериен мотор на марката – 4,4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 к.с., а във версията Competition мощността му е 625 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч.
Съвсем нова за посетителите ще е и най-малката модификация BMW Серия 1. То вече е с предно предаване. В Интер Експо Център ще бъде изложена модификаията 120d xDrive. Тя е с 2,0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, който развива 190 к.с. мощност и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване моделът има значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника.
На щанда на марката ще е също така Серия 3 с нов двигател във версията M340i xDrive
Това е най-бързата „тройка“ в момента и ще остане такава до излизането на М3. Тя е с агрегат с 374 к.с. за Европа, който е получил турбокомпресор twin-scroll и стоманен изпускателен колектор. Само 25% от детайлите са идентични с тези на старото поколение. Трансмисията е 8-степенен автомат Sport Steptronic със съкратено предавателно съотношение и функция за launch control.
Представител на автомобилите с нулеви вредни емисии е BMW i3s. Благодарение на по-голямата си батерия хечбекът изминава около 280 км с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди. Освен че не отделя вредни емисии, интериорът му е направен от естествени или рециклирани материали като чиста вълна и евкалиптово дърво, добито по сертифициран начин.
На изложението ще могат да се видят още BMW X5 (версия xDrive M50d) и BMW Х7 (версия xDrive M50i).
Марката MINI също ще е на салона. Брандът отбелязва през 2019 г. 60 години от създаването си и ще се представи с впечатляващите MINI Clubman (във версия John Cooper Works) и MINI Countryman.
За Mercedes 2019 година е изпълнена с премиери и броят на новите модели на софийското изложение е наистина внушителен
Една от новостите на щанда е А-класа седан. Автомобилът използва познатата вече техника на актуалното издание на А-класата, но е с ново изпълнение на каросерията, предлагано за пръв път от Mercedes. Моделът има рекордно нисък аеродинамичен коефициент от едва 0,22.
На същата технологична платформа е изградено и новото издание на CLA. Моделът е доста близък по концепция до А-класата седан, но е замислен повече като купе с четири врати и по-динамичен характер. Подобно на останалите модели, създадени на същата платформа, автомобилът разполага с иновативната мултимедийна система MBUX.
Ще бъде представен също така обновеният SUV GLC. Той предлага избор между стандартна каросерия и купе с четири врати, а на автосалона ще е наличен и в особено атрактивната динамична модификация GLC 43 AMG Coupe. Тази версия се задвижва от битурбо бензинов V6 двигател с максимална мощност 390 конски сили (23 к.с. повече отпреди) и пиков въртящ момент от 520 Нм. Времето за спринта от място до сто километра в час е само 4,9 секунди.
С ново поколение е и GLE, а по-големият му събрат GLS идва у нас съвсем скоро след световното си представяне. И двата модела са изцяло нови както като техника, така и като дизайн.
Може би най-атрактивно от гледна точка на публиката е представянето на спортното подразделение Mercedes – AMG
То ще е с три експоната, които са сред най-впечатляващите продукти в цялото моделно портфолио на компанията. Най-внушителният измежду тях е G63. Автомобилът играе ролята на топмодел в семейството на митичния всъдеход. Огромната мощ от 585 к.с. се извлича от четирилитров V8 със система за принудително пълнене с два турбокомпресора.
Привлекателни за публиката ще са още атрактивното купе с четири врати GT 63 S 4M, както и класическият суперспортен модел GT Coupe R. Четиривратият GT 63 S 4M има под предния си капак 8-цилиндров двигател с би-турбо пълнене, развиващ 639 конски сили и 900 нютонметра. С тези си показатели моделът може да постига максимална скорост 315 километра в час и от място достига до 100 км/ч за 3,2 секунди.
Volkswagen Passat ще е основният акцент на щанда на VAG групата
Голямата технологична модернизация променя коренно най-успешния автомобил от среден клас в световен мащаб, от който вече са продадени над 30 милиона броя. Благодарение на следващото поколение инфотейнмънт системи (MIB3) при желание новият модел може да бъде постоянно онлайн и да предостави изцяло нови функции и услуги на водача и неговите спътници. Новите асистиращи системи като Travel Assist например, повишават равнището на безопасността и комфорта и превръщат новия модел в първия Passat, способен да се движи със скорост до 210 км/ч в частично асистиран режим на шофиране. За пореден път бестселърът ще бъде представен на пазара във версии седан и комби.
Един от ключовите варианти в гамата на модела несъмнено е Passat GTE
Това е първият представител на новото поколение plug-in хибридни модели на VW със значително по-голям автономен пробег на електричество. Ключовото нововъведение при него е акумулаторната батерия с повишен енергиен капацитет 13 кВтч, коeто е скок от 31% и увеличава автономния пробег на електричество в условията на новия цикъл WLTP до 55 километра при комби версията Variant и до 56 километра при седана. Тези стойности са с 20 километра по-големи, отколкото при предходния модел.
Дори в големи градове като Берлин или Париж повишеният капацитет на акумулаторната батерия е достатъчен, за да покрие ежедневния пробег на изцяло електрическа тяга и следователно с нулеви локални емисии. Благодарение на новите настройки на хибридния режим на движение дори при изминаване на по-продължителни разстояния е много по-лесно да се съхрани достатъчно електроенергия за движение без емисии в градската зона в заключителния етап на пътуването. Специалистите на Volkswagen са акцентирали и прецизирали допълнително дизайна на Passat. Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat (вече разположено централно отзад), се отличават с ново оформление.