Появата на компактното BMW M2 Купе бе посрещната с огромен ентусиазъм от истинските познавачи на спортните автомобили. Причината бе, че срещу 50 000 eвро мюнхенци готвеха спортен модел с характер и динамика, които възбуждаха сетивата. И в деня, в който взехме модела за тест, не бяхме разочаровани. Най-новият модел М2 Купе е наистина компактно, динамично, вдъхновяващо. Дължината на колата е точно 4468 мм. На задните седалки мястото не е изобилно, но въпреки това е автомобил, който може да се ползва и в ежедневието при по-спокойно каране. Ефективността на напълно новия му 3-литров бензинов 6-цилиндров редови двигател М ТwinPower Turbo е забележителна, защото средният разход е 8,5 литра на 100 км. Това съвсем не е толкова много при положение, че машината има 370 к.с. мощност и 465 Nm въртящ момент, които стават 500 при рязко подаване на газ с функцията Overboost.
Двигателят разкрива себе си постепенно, но още при потегляне се усеща прилив на огромна сила, в крайна сметка ускорението до 100 км/ч става за 4,6 сек! При натискането педала на газта усещаното е за силен удар на гърба в седалката. Още при 1100 об/мин въртящият момент вече е достигнал своя пик. След това при 5500 об/мин имам и пълната мощност. Автомобилът е отлично балансиран обаче: силата е наистина така голяма, но колата е балансирана така, че да не се усеща нито недозавиване, нито свръхзавиване дори при подаване на газ вътре в завоя. В крайна сметка модерната електрониката върши своето, но все пак не отнема удоволствието напълно. В режим Sport+ тя има минимизирано въздействие на системите за контрол и при по-стандартен избор на работа на системата, тези ефекти са ограничени.
Планките зад волана позволяват игра с модерна 7-степенна трансмисия с два съединителя (M DKG), при която предавките се сменят по-бързо от мигване на клепача. Стандартно моделът е с 6-степенна механична.
Колата е с олекотеното алуминиево предно и задно окачване от моделите М3/M4, ковани 19-инчови алуминиеви джанти с различен размер гуми на предната и задната ос. Управлението е M Servotronic с две настройки и е много точно. Спирачките са мощни M Compound, сигурни са и също достатъчно прецизни, за да не блокират при леко чукване за пренасяне на инерцията момент преди завоя, а и след това при по-остро спиране.
Голям принос за много повратливото поведение освен силния мотор, има и активният М диференциал с електронно управление, който оптимизира сцеплението.
Голямата част от системите са обединени в M Dynamic Mode (MDM) за динамичния контрол на стабилността, който допуска превъртане на колелата на състезателна писта и леки, контролирани дрифтове.
Човек сяда зад волана в типичен BMW кокпит, настройва прецизно механично седалката, но разполага и с всеобхватната гама от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. Те осигуряват свързаност на автомобила, а са налични и иновативни приложения като GoPro App и контролер на iDrive, както и на контролния дисплей е възможно управлението на екшън камера, с която да документирате бързите обиколки на състезателната писта като тази, на която BMW ни представя М2 Купе.
Моделът се отличава външно веднага по широката гама аеродинамични компоненти, изработени от карбонов композит (CFRP). Тук влизат спойлери, прагове, заден дифузьор, капаци на страничните огледала с аеродинамичен ефект. Гланцираната черна M Performance радиаторна решетка и страничните отвори с вградено BMW M добавят усещане за сила. Звукът се модулира от специален клапан в два режима Sport и Track, които могат да се настройват посредством Bluetooth с дистанционен контрол. Sport е предназначен за използване по обществената пътна мрежа и глези водача с отличителен спортен звук, който е специално хармонизиран с BMW M2. В същото време режимът Track допълнително усилва силата и характера на звука. M Performance клапанът към ауспуховата система дава своя принос и към външния облик на BMW M2 Купе чрез гланцирания заглушител и релефното лого, ауспуси с диаметър 80 мм и перфорирана вътрешна тръба. Като алтернатива се предлагат ауспуси с карбонова облицовка с диаметър 93 мм и вградено BMW M лого.
Важно е още, че M2 Купе може да бъде оборудвано и със спирални пружини на окачването, за да се оптимизира пътното поведение и управление. Това намалява просвета с поне 5 мм в сравнение със стандартното окачване. Технологията на спиралните пружини може да се използва за снижаване на автомобила с допълнителни 20 мм. Нещо повече, амортисьорите могат да се настроят на 16 нива в етапа отскок и 12 нива в етапа на компресия.
Интериорът на BMW M2 Купе може да получи щипка личен спортен стил с добавянето на BMW M Performance оригинални аксесоари. Например BMW M Performance LED лайстни за праговете на шофьорската и пътническата врати добавят стилен и ярък акцент при отваряне на вратите.
BMW е един от много малкото автомобилни производители в света, който предлага собствени волани, тапицирани с Alcantara с цел модифициране на оборудването.