Социалните мрежи придобиха огромно значение през последните години и далеч не са само средства за поддържане на връзка със семейство, познати и приятели и забавление. Потребителите им имат съвсем реално участие в ежедневния новинарски поток. Светът на автомобилната индустрия не е изключение и производителите полагат усилия да са добре представени. Какъв обаче е резултатът и коя всъщност е най-популярната марка? От британския уебсайт uswitch.com са се заели с нелеката задача да проверят това въз основа на това колко пъти съответните брандове са били включени в няколко от най-популярните платформи – Инстаграм, ТикТок, Туитър и Пинтрест.
Резултатите определено са интересни. За Европа първите пет места в подреждането са заети от немски марки, а при тях на първа позиция – със сериозна преднина – е BMW. Концернът от Мюнхен е с резултат 9.63 от 10 пункта. Mercedes е с 8.84, следван от Porsche – 7.98, Volkswagen – 7.56, Audi – 7.31. Първата марка в подреждането, която не е немска, е Fiat – на шесто място (6.09). BMW доминира в Инстаграм и ТикТок, докато в Туитър начело е Mercedes-Benz.
Резултатите за Европа
Car Brand | Social Media Index Score (от 10) | |
1 | BMW | 9.63 |
2 | Mercedes-Benz | 8.84 |
3 | Porsche | 7.98 |
4 | Volkswagen | 7.56 |
5 | Audi | 7.31 |
6 | Fiat | 6.09 |
7 | Volvo | 5.97 |
8 | Bentley | 4.69 |
9 | Land Rover | 4.57 |
10 | Peugeot | 3.96 |
В световен мащаб начело отново е BMW, но второто място се заема от Ford (9.45). Mercedes е на трета позиция. Следват Honda (8.54), Toyota (8.35), Jeep (8.29), Porsche, Volkswagen. Топ 10 допълват Nissan (7.5) и Audi.
Feeling extra spooookiful today. #ChillinglyCharged #THEi4 #BornElectric
The #BMW i4 eDrive40: Power consumption/100km, CO2 emission/km, comb.: 19.1–16.1 kWh, 0g. According to WLTP, https://t.co/twXzMrWMl3“ pic.twitter.com/k1Uu6VLDde
— BMW (@BMW) October 31, 2021