Начало Автомобили BMW Group поставя нов курс за бъдещето

BMW Group поставя нов курс за бъдещето

29
0

BMW Group постави нов курс към успешно бъдеще с поставяне на стратегическо преустройство. „Ние ще преустройваме BMW Group докато не постигнем доходност и увеличим стойността ни в дългосрочен план” сподели Норбърт Райтхофер, Председател на Мениджмънт Борда на BMW AG в четвъртък, когато представи новата корпоративна стратегия в Мюнхен.
Стратегическата визия на групировката до 2020 г е ясна: BMW Груп е световен лидер в доставката на продукти и услуги от най-висок клас, свързани с мобилността.
Възвръщаемост на капитала от 26%
Бъдещата стратегия е фокусирана към осигуряването на дългосрочен успех и запазване на независимостта на компанията. BMW Group си поставя амбициозни вътрешни цели за следващите пет години: Продажбите на автомобили на дребно да достигнат до 1.8 милиона автомобила до 2012. За този период заводите на компанията планират да увеличат производството на мотоциклети с 50% до достигане на 150,000 бройки на година.
Доходността е приоритет пред нарастване на обемите на продажбите. „Ще фокусираме върху цялостната организация и върху възвръщането на капитала”, коментира Райтхофер. В автомобилния сегмент компанията планира да достигне Възвръщаемост на капитала (RoCE) от 26% и приход от продажби между 8% и 10% до 2012.
6 милиарда евро за нова програма за подобряване на ефикасността.
BMW Group ще лансира нова всеобхватна програма за ефикасност, която ще се отрази на поделенията на компанията и ще се отнася предимно до производителност и разходи. “Предвидено е да се изразходват 6 милиарда евро в програми за ефективност на потенциала до 2012 г.” подчерта Райтхофер. Новата програма ще е базирана на принципите на EfficientDynamics, стратегия която успешно се прилага в автомобилите на компанията: Повече производителност за по малко ресурси.
BMW Group ще увеличи капацитета на завода на MINI в Oxford MINI до 260,000 бройки годишно, без да прави допълнителни инвестиции. В допълнение компанията ще направи първи стъпки в увеличаване на капацитета на заводите в Китай от 30,000 до 44,000 броя на година.
X1, Gran Turismo, MINI SAV, Rolls-Royce Coupe ще бъдат представени до 2012
BMW Group ще продължи инициативата в налагането на нови продукти, налагайки модулната система, за да се увеличи ефекта на пълна синергия. Нов модел X1 ще допълни успешната гама на X Sports Activity Vehicle, в допълнение на концепцията BMW Concept X6 представена на изложението във Франкфурт.
Също така, компанията ще започне да произвежда Gran Turismo с четири врати, модел базиран на концепцията CS представена в Шанхай.
Друг резултат от новата стратегия на BMW Group е, че няма да бъдат отделяни средства за построяването на пространствено-функционална концепция. Вместо това компанията планира да представи фундаментално променена концепция наречена Progressive Activity Sedan (PAS). Тази концепция ще установи един съвсем нов сегмент, представящ уникална интерпретация на седан, предлагащ широка гама от интелигентни характеристики.
Следващият модел на MINI ще бъде Sports Activity Vehicle. В портфолиото на Rolls-Royce ще се включи и Купе, което ще бъде лансирано като трети вариант на Phantom. Допълнителен модел на Rolls-Royce е на производствената линия; той ще бъде позициониран под Rolls-Royce Phantom като цена и размери.
За в близко бъдеще BMW Group ще продължи да разширява гамата продукти и при мотоциклетите и BMW Motorrad и при Husqvarna Motorcycles.
Д-р Райтхофер: По принцип нови придобивки не са изключени
BMW Group изследва всички възможни варианти за бъдещ растеж включително и придобиване на потенциални нови компании или създаването на четвърта марка. Това означава, че всяка нова марка трябва да приляга перфектно на компанията и нейните характеристики. Нарастването на обемите би довело до намаляване на единичната цена и би довело до икономии от мащаба. Новата марка трябва да има същото положително участие в печалбите както и вече съществуващите. По-подробни проучвания показват, че нито една от вече изследваните марки не отговаря на тези изисквания. BMW Group не залага непременно на бъдеща придобивка. Съобразено с това, успешното придобиване на традиционно богатата марка Husqvarna и нейната спортна натура позволиха на BMW Group да привлече нова и по младежка аудитория към мотоциклетния сегмент.
“По принцип нови придобивки не са изключени. Дефинирахме ясни принципи за евентуални придобивания, които да са в линията на нашата нова стратегия. Това ще ни позволи да реагираме бързо в случай, че е необходимо” сподели Д-р Райтхофер.
Както винаги, BMW Group ще се фокусира върху присъщите си успехи именно върху пазара на луксозни автомобили и услуги, сегмент които ще продължи да расте по бързо от масовия пазар. Компанията очаква луксозния сегмент да нарасне с около 40% от 2005 до 2019 г, сравнено с увеличението от 20% в масовия пазар.
BMW Group ще продължи да инвестира в бъдещи технологии, като особен акцент ще се постави на развиването на абсолютно нови индивидуални мобилни решения, което ще гарантира на компанията лидерството в иновациите, което BMW Group успя да извоюва над конкуренцията си, като например в редуцирането на въглеродни емисии.
„Аз съм убеден че тази стратегия ще ни доведе до продължителен бизнес успех”, декларира Райтхофер.