Безпроблемни бяха и двете свободни тренировки преди Гран при на Австралия за тима на BMW Заубер. Болидът F1.09 на Ник Хайдфелд е със системата KERS, докато Кубица кара без нея.
– Карането днес беше страхотно забавление – заяви немският пилот. – Крайно време беше сезонът да започне. Изпълнихме цялата си програма – с обичайното сравнение на гуми и дълги серии. Пистата Албърт парк не е постоянно трасе, поради което има ниски нива на сцепление в началото на уикенда. Това се подобри малко в продължение на сесиите, но дори съвсем в края не бе достатъчно добро.
Полякът Кубица допълни, че петъкът и за него бе обичаен, с нормалната работа по настройки и търсене на гумите за състезанието в неделя.
– Събрахме много данни, които трябва да анализираме така, че да прогресираме. Като цяло ни липсва прилепяне и е нужно да разберем защо – каза той.
Шефът на инженерния отдел Вили Рамф потвърди доброто представяне на KERS-а, заявявайки също, че решителният фактор за бързи времена ще са гумите.