Начало Автомобили BMW Серия 5 – скок към съвършенството

BMW Серия 5 – скок към съвършенството

153
0
BMW Серия 5

Роди се нов, изискан автомобил – BMW Серия 5. От предишните 6 поколения на най-успешния бизнес седан са продадени общо 7,9 милиона коли. Сегашното 7-о поколение обаче не е само крачка, а направо скок към върховната Седма серия и се очаква да увеличи бързо тази цифра. Новата Серия 5 на BMW с кодово название G30 има почти всичко на Седмицата – интериор, шаси, екстри… В същото време се кара толкова леко и приятно, сякаш е Серия 3.

Още при сядането зад волана се чувствам като изминал десетки хиляди километри с колата. Е, не минавам толкова, но карам по магистрала, обикновени пътища на равно и в планината по остри завои, естествено, с дупки и типичните нашенски неравности, по сняг, лед и лапавица… Новата Серия 5 има забележително поведение. Тръгвам към Ихтиман по магистрала „Тракия“, после от там към Боровец. Нашият екип разполага с BMW 540i, с върховия трилитров редови 6-цилиндров двигател с 340 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм. Въпреки по-високата мощност и динамика средният разход може да се сведе до 6,5 л/100 км. Ускорението до 100 км/ч става за 4,8 секунди и тогава очевидно тази цифра се нарушава, но усещането е завладяващо. При нашия тест в режим Комфорт и сравнително стандартно каране колата отчита разход около 8 л на 100 км. В режим Спорт обаче двигателят „гълта“ повечко. Ок, приемам, че ефективността е отлична, но едва ли някой ще купи и кара кола с 340 к.с. с мисълта как да пести гориво.

Далеч по-впечатляващо е поведението на новата Серия 5 по магистралата. Натискам малкия бутон вляво на волана и компютърът взима нещата в свои ръце. Колата е на автопилот, определил съм дистанция за автомобилите, движещи се отпред, и като ги настигна, спирачката се задейства сама. Ще речете – нищо ново. Да, но като пусна волана, а Петицата си описва завоя при скорост от 130 км/ч, е друго. Автомобилът си стои в лентата дори при нашата излиняла пътна маркировка. Асистиращите системи в пакета Plus – поддържане на лентата, трафик асистент, предупреждение за странични удари, асистент за завиване и водене в лентата – си вършат работата. Не си мислете, че можете да пуснете волана и да си щракате с пръсти. Само след 28 секунди колата ви предупреждава да сложите ръцете на волана, а не да си бъркате в носа или да се почесвате. Така нещата си идват на мястото, а малко по-късно се запознавам и с друго от важните удобства на модела. 5-а серия си паркира сама. Край на мъките в паркинга. Дори газ и спирачка не пипате. Всичко се контролира от стереокамера в огледалото за обратно виждане и радарни и ултразвукови сензори, разпределени по целия автомобил, които отговарят и за автономното паркиране. Асистентът за паркиране сам разпознава мястото, където може да вкара автомобила, като единственото, което трябва да спазваме, е да се движим със скорост не по-голяма от 35 км/ч. Тази функция пробвахме на подземен паркинг – там, където е много тясно и има трудности. Колата се справи успешно. Дори влезе на тясно място, където вратата не може да се отвори. Водачът обаче трябва да е отвън и да командва с BMW Displey ключа, сякаш е с джойстик. Displey ключът е много умен, защото показва нивото на горивото в резервоара и остатъчния пробег, сервизна информация, дали автомобилът е заключен и др.

След мощния бензин се прехвърлям на „по-кроткия“ дизел 530d. Кротък ли? Кротък е дотолкова, колкото „да не го дразниш“. Подадеш ли газ, побеснява и си показва зъбите. Мощността на този вариант е 265 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент е 620 Нм при 2000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 е за 5,4 сек, а максималната скорост – 250 км/ч.

В салона има много елементи и детайли от Серия 7, за да се достигне високо ниво на комфорт. Новост е дифузното осветление, което сменя цветовете и регулира силата на светлината. Седалките също са нови – с реглажи, проветрение, масаж и затопляне… Новост са йонизацията и ароматизацията на въздуха с 8 различни аромата. Мултимедийната система е на 10,25-инчов тъчскрийн дисплей, който може да бъде управляван и с жестове, и с гласови команди. Хедъп дисплеят е станал по-голям със 70%, показва много информация и повече знаци, сякаш е „вграден катаджия“. Навигационната система е нова и има 3D изображение на картите. В средната конзола е интегрирано безжично индуктивно зарядно устройство, което може да зарежда многофункционалния ключ, както и мобилните апарати, които го поддържат. Колата е много тиха, защото шумоизолацията включва специална изолация в тавана, акустично предно стъкло и капсулиране на двигателния отсек.

Приликите със Седмицата, то донякъде те си личат и отвън – в предницата на автомобила – бъбрековидните отвори и фаровете. Толкова. Другото си е на Серия 5 – страничната линия и задната част, острите контури отстрани правят колата да изглежда по-мускулеста. В арките на предните калници се намират и нови въздухоотводи, а стоповете са изтеглени към задните врати за по-динамично излъчване. Размерите на автомобила са нараснали почти като на 7-а серия – 4935 мм дължина, 1868 мм широчина и 1466 мм. Петицата обаче е с най-доброто въздушно съпротивление досега – 0,22.

Седмата 5-а серия е отслабнала с около 100 кг. Има по-нисък център на тежестта и следователно по-голяма стабилност. Управлението е по-леко и колата е станала по-маневрена заради факта, че то се подпомага от завиващите задни колела. Дори при остро влизане в завой в колата не се усеща почти никакво накланяне, заради новото адаптивно окачване и изцяло новата активна кормилна уредба. За отличното поведение на хлъзгав път помага и познатата интелигентна система за задвижване на четирите колела xDrive. Окачването е ново, с нова технология на амортисьорите и олекотена спирачна система.

Тестът е публикуван в брой 203, април 2017 на ClubS1