Матия Биното смята, че наказанията във Формула 1 не трябва да зависят от последствията на определен инцидент. Шефът на Ферари обясни позицията си в отговор на въпрос относно размера на санкцията на Люис Хамилтън от Гран при на Великобритания. Пилотът на Мерцедес получи 10 секунди за сблъсъка си с Макс Верстапен. Нидерландският пилот и тимът му Ред Бул смятаха, че това е недостатъчно строго наказание, тъй като англичанинът в крайна сметка спечели състезанието. Рейс директорът Майкъл Маси обясни след надпреварата на Силвърстоун, че стюардите разглеждат единствено действията, а не последствията от тях.
„Нашата позиция е, че наказанието не трябва да се базира на последствията от инцидент. Това би било погрешно“, каза и Биното
„Необходимо е маневрите да се преценяват сами по себе си. Едно и също действие може да се получи по различни начини в различните завои – в зависимост от характеристиките на кривата и какво е безопасно там. Според нас маневра като обсъжданата в Копс определено е високорискова. Така че размерът на санкцията може да е различен въз основа на този аспект. Може да обсъдим това с останалите шефове на отбори, ФИА, F1 комисията. Така поне бихме могли да сме сигурни, че сме дискутирали дали може да направим нещо по-добре в бъдеще.“
От Ред Бул искаха преразглеждане наказанието на Хамилтън. Стюардите обаче решиха, че предоставената от отбора информация не е нова и отхвърлиха молбата. Според съветника на екипа Хелмут Марко в подобни случаи често се взима страната на Мерцедес.
„Краят на документа според мен е във връзка с оплакването ни от това, че Тото Волф отиде при стюардите с повече от мистериозни документи. (Кристиан Хорнер уточни, че забележката се отнася точно за това – б.р.) Ние сметнахме това за опит за влияние. Той отиде при тях с вътрешни работни документи от ФИА, показващи кой и къде има приоритет в завой. Това е малко странно. Ще си вземем бележка“, заяви 78-годишният Марко.
Волф първоначално опита да изпрати на Маси по имейла въпросния документ, но рейс директорът му каза, че не си проверява пощата по време на състезание. Става дума за указание от страна на предшественика на австралиеца Чарли Уайтинг. От Мерцедес поискали от него в ролята му на рейс директор преди години разяснение за позиционирането на автомобилите в завоите при битка и кой къде има предимство. Това се е случило в разгара на двубоя между Хамилтън и Нико Розберг през 2016 г. Документът е разяснителен, не официален от страна на ФИА.
Марко каза също така, че в Ред Бул не съжаляват за никое от действията или реакциите си
„Не съжаляваме за нищо. След подобен инцидент трябва да опиташ всичко, за да защитиш отбора и интересите на пилота си. Приемаме изхода от ситуацията. Чисто политически възприятията са различни. Но ние щяхме да се държим и коментираме по същия начин спрямо който и да е друг пилот. Нещата нямат нищо общо с това, че става дума за Хамилтън. Няма значение кой е другият състезател – щяхме да действаме еднакво“, допълни той.
View this post on Instagram