Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем е разговарял с шефа на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф. Според информацията на BBC това се е случило в петък. През изминалата седмица от федерацията обявиха, че са започнали разследване на ситуацията от края на финалния кръг на сезон 2021 Гран при на Абу Даби. Става дума за начина, по който Майкъл Маси действа с колата за сигурност, която излезе на пистата след катастрофа на Николас Латифи. Рейс директорът пусна само затворените с обиколка автомобили между Люис Хамилтън и Макс Верстапен да се върнат във водещия тур.
След надпреварата от Мерцедес подадоха два протеста, които бяха отхвърлени от стюардите на Гран при на Абу Даби. От тима заявиха намерение да обжалват. То бе оттеглено броени часове преди галата на ФИА за раздаване на спечелените през 2021 г. трофеи. Волф и Хамилтън обаче не уважиха церемонията, а автомобилите на Мерцедес от F1 и Формула Е не бяха изпратени за общата снимка на шампионите при конструкторите за миналия сезон.
От ФИА заявиха намерение да проведат разговори с всички отбори и пилоти. Явно процесът е започнал, вероятно точно с Волф
Няма подробности за дискусията между австриеца и Бин Сулайем, който бе избран в средата на миналия декември да оглави федерацията. На 19 януари отговарящият за спорта генерален секретар на организацията Петер Байер ще обсъди въпроса със спортния консултативен комитет на ФИА, в който участват спортните директори на F1 екипите. Предстоят дискусии и с пилотите. Окончателните резултати от разглеждането и анализа ще бъдат оповестени в навечерието на първия кръг от новия сезон 2022 – Гран при на Бахрейн.
В публикацията на BBC се посочва отново, че в центъра на нещата са действията на Маси. „Като човек той е харесван. Но сезон 2021 бе белязан от серия оплаквания от пилоти и отбори относно постоянството и яснотата при взимането на решения. И е редно да се каже, че в професионален план Маси загуби доверието на мнозина – ако не и на всички – екипи и състезатели.“
Въпросът кой би могъл да замести австралиеца – според кореспондента на BBC Андрю Бенсън смяната му изглежда неизбежна – няма очевиден отговор
Споменават се имената на Скот Елкинс от Формула Е и Стив Нилсен – бивш спортен директор на Рено и Уилямс, който от 2017 г. работи в ръководните структури на Гран при от страна на Либърти Медия в екипа на Рос Браун.
Междувременно бившият пилот Джон Уотсън посочи пред racingnews365.com, че рейс директорът е имал други опции освен упражнените в края на състезанието.
„Разбирам, че щеше да е ужасно шампионатът да приключи зад сейфти кар. Имаше обаче други възможности, една от които бе спиране на състезанието с червен флаг. Тогава всички щяха да се приберат в пита, да сложат нови гуми и после надпреварата да се рестартира. Така поне щеше да се даде равен шанс. Начинът, по който се случи, постави Люис в неблагоприятна ситуация и даде значителен превес на Ред Бул и Макс.“
„Имаше доста проблеми през целия сезон. Един от тях бе неспирната комуникация между питуола и рейс директора. Все едно по време на футболен мач треньорите на двата отбора да водят постоянен диалог с рефера! Така авторитетът на тези хора става за посмешище. Някои от тях – служителите на ФИА – станаха част от „шоуто“, налагано от Drive to Survive. А те не са там в подобна роля. Те трябва да отсъждат, да взимат решения. Не да ги разпознават или показват. Необходимо е да останат зад кулисите и в нито един момент да им се дава подобна сцена. Работата им не е такава, не са поставени на съответните позиции за подобно нещо“, обясни Уотсън, който през десетте си години кариера в F1 има 154 старта за пет отбора, сред тях Лотус и Макларън.