Днес на специална среща в офиса на БФАС, бе подписан Меморандум за насърчаване и развитие на електромобилния спорт в България, между председателя на БФАС доц. Владимир Илиев и председателя на УС на Националната браншова организация „Електрическа мобилност“ – ИКЕМ Илия Левков. На срещата присъстваха Иван Костов – главен секретар на ИКЕМ и Антон Антонов – член на УС на БФАС.
Подписването на Меморандума е първата крачка в бъдещата работа по развитието на електромобилния спорт у нас. Първата стъпка е да се организира рали за електромобили „Е-рали България“, което ще се състои в края на юли. С партньорството между БФАС и ИКЕМ ще Бъде създадена комисия „Електромобилен спорт“, като намеренията са да се стимулират млади хора с възможности и идеи да изработват електрически автомобили за състезания. Другата цел е да се организира през 2017 г. дори шампионат за автомобили с електрическа тяга и задвижвани с алтернативни горива – на рали или на писта. Една от главните задачи е проучването на възможностите за участие на български екипажи в международни състезание по електромобилен спорт.
БФАС и ИКЕМ ще обменят експерти, ресурси, бизнес контакти и информация, за да се насърчат и подпомагат сътрудничеството между своите членове, да се стимулира инвестиционната дейност в областта на електрическата мобилност, развитието на съвременна и модерна инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Ще има партньорство и при организирането на панаири, изложения, конференции, семинари и други събития, свързани с национални, европейски и световни първенства за коли с алтернативни горива.
Владимир Илиев каза, че БФАС е една от първите в Европа, която включва в организационната си структура комисия за електромобилен спорт, което определено е бъдещето. От своя страна Илия Левков изрази готовността на професионалната общност на браншовата организация активно да участва и да подпомага автомобилния спорт. ИКЕМ има интерес да има състезания с електромобили на рали или на писта, тъй като именно в спорта се показват истинските възможности на тези превозни средства. Дискутирани бяха още много проблеми, свързани с електрическата мобилност, с изграждането на инфраструктура, на бази за усъвършенстване и развитие, както и на подготовка на кадри.
Определено в България автомобилните ралита с алтернативен характер са нова ниша. Предстоящото „Е-рали България“ ще има маршрут от 600-650 км в два дни с два етапа, а участниците ще имат 9 различни изпитания за класиране. В ралито, което ще е по регламента на ФИА ще могат да участват електромобили от категория ІІІА, алтернативни електромобили от категория ІV и VІІІ, – хибриди и други алтернативни автомобили, като ще има и алтернативна енергийна купа за производител.