Начало Рали БФАС – с ръководство, но без власт

БФАС – с ръководство, но без власт

93
0
БФАС

Клетият български автомобилен спорт. От години не вижда хаир! Не е ясно кой го ръководи, кой дърпа конците. Чудно е дори как има федерация и още повече календар със надпревари в отделните дисциплини. Нищо че рали шампионата на България започва във втората половина на 2018 г. – първият кръг е този уикенд в Твърдица, а състезанията от другите шампионати се случват, въпреки двувластието или по-точно липсата на власт, въпреки неразбориите…

За първи път новоизбраното ръководство на БФАС – Калоян Станчев и хора от неговия Управителен съвет се срещнаха днес с журналисти в Пресклуба на БТА. Новото ръководство бе избрано от автомобилните клубове по време на последното отчетно-изборно събрание на автомобилната федерация на 21 април 2018 г. с 51 гласа „за“, 8 „против“ и 27 „въздържал се“.

Това бе първата среща на УС на БФАС с представителите на медиите. Досега, два и половина месеца  след избора му за председател на БФАС през април, Калоян Станчев не направи никакви официални изявления. Сега обаче, след като нещата не търпят развитие, новоизбраното ръководство даде първата си пресконференция.

На пресконференцията бе изтъкнато, че досега старото ръководство с председател Владимир Илиев не сдава властта. Самият Илиев на Общото събрание на БФАС, на  всеослушание обяви, че няма да се кандидатира, че се оттегля. Но излиза, че няма намерение да се оттегли.

Нещо повече, излиза че той съзнателно не е обявил актуалното състояние на УС, получено от Софийския съд на 19. 04. 2018 г., като така фактически е подменен вота на Общото събрание, което гласува за едни членове на УС, а на практика сега заседават и вземат решение съвсем други хора. Бе казано също, че  има 6 единични жалби, които не приемат ръководството и спъват работата на федерацията. Те са от една и съща адвокатска кантора.

Подателите на жалби имат „личен финансов интерес“ положението в БФАС да не се променя и федерацията да продължава да бъде ръководена от Владимир Илиев. Стана ясно, че жалбите са от господата Ковачев, Влъчков, Маринов, Даскалов, Чанев и Златков. Освен това има клаузи от договори, пазени в тайна. Има и кореспонденция с ФИА, която не минава през СБА, които държат и спортните права за България в автомобилната централа. Затова от СБА бе определено служебно лице, което да води кореспонденцията с ФИА.

Станчев и членовете на УС, които участваха в пресконференцията: Христо Стоилов, Георги Янакиев, Веселин Кабаджов и Тодор Желев, все още не са предприели юридически стъпки, но ще преразгледат решението си. Призоваха за незабавно оттегляне на жалбите, защото БФАС може да изгуби родните пилоти за сметка на чуждестранни федерации, както вече стана в офроуда. Проблемите пред федерацията са много и „ситуацията е критична“.

Станчев каза. „Съветваха ме да не давам гласност на ситуацията, да изчакам, за да намерим стиковане, но такова и до ден днешен няма. Започнаха се нелегитимни начинания и ние не можем да ги приемем. Над 70 от 97 клуба гласуваха за промяна, но тя така и не се случва. Не казвам, че ние сме най-добрите, но гарантирам, че всички в екипа са специалисти в своята област. Първата криза беше на 10 юни 2017 г. Имаше добри идеи, обсъждания, конструктивен спор, но част от хората в УС обаче започнаха да заобикалят правилата. СБА направи два пъти забележка, но въпросният господин започна да прескача законите. Така се стигна до Отчетно-изборното събрание за април, преди което обаче бяха вписани нови четирима членове, приети от съда, а ние не можем да оспорваме. Така губим време, а губи и автомобилния спорт.“

Станчев обясни, че БФАС е сключила договор с Българския спортен тотализатор, но в този и други контракти има клаузи, които не са достъпни за всички членове на УС. Освен това, той и неговите колеги смятат, че парите са се използвали за купуване на гласове за бъдещото гласуване на събранието.

Както личи, скоро оправия в българския автомобилен спорт няма да има. Чудно е всъщност как го има. Но както навсякъде, така и в БФАС нещата зациклят заради лични интереси. Затова българският автомобилен спорт цикли. А ако се появят някои талантливи момчета, хващат пътя зад граница, защото у нас не им се вегетира.