Начало Автомобили Bentley Zagato GTZ- новите дрехи на царя

Bentley Zagato GTZ- новите дрехи на царя

135
0

Някога, в тъмните векове на автомобилната индустрия думите дизайнер и дизайнерско студио не са били толкова популярни. Вместо тях е имало каросерийни майстори и каросерийни работилници. Когато конфекцията не задоволявала клиента или по-лошо – колата идвала на бял свят от завода като голо шаси с двигател, тези хора и институции са се заемали със задачата да облекат автомобилите с дрехи Haute Couture. Сред гилдията на занаятчиите имало един храбър шивач, носещ фамилията Загато. Неговите костюми били толкова оригинални и шокиращи, че понякога профаните мислели, че царят е гол.
Днес наследниците на майстора още разбунват духовете, преобличайки някои от примадоните на световното автомобилостроене, като Астън Мартин, Ферари, Мазерати и Спайкър. Последния костюмиран от Загато автомобил е Bentley Continental GT. Появило се през 2003 стандартното Бентли, пожъна сериозен пазарен успех, увеличавайки с няколко пъти годишната продукция на марката от Крю. Това естествено си има и своите негативи – в родината си автомобилът доби славата на кола за футболисти, доста руски олигарси също попълниха гаражите си с по един Континентал, последваха ги и нашенските добре облечени бизнесмени – няма начин да живеете или работите в центъра на София и поне 1-2 пъти дневно да не се натъкнете на Bentley Continental GT. За автомобил от такава величина подобен проблем не е дреболия и затова Загато предлага пълна промяна (словосъчетания като тунинг пакет или дори нова каросерия биха били обидни) за английския красавец. Прекръстеният на Bentley Zagato GTZ автомобил е получил двойно изпъкнал покрив подобен на този от Ferrari 575 GTZ, за който се твърди, че освен красив е и аеродинамично ефективен. Предната решетка, двуцветната каросерия и заоблената задница пък са препратки към времената, когато и Бентли и Загато са били млади фирми. Любовта към детайлите говори за внимателен занаятчийски подход, но най-добре за външния вид говорят снимките. А колкото до техниката, по традиция тя не е пипана и 4-те колела на Bentley Zagato GTZ се задвижват от 6-литров немски W12 битурбо двигател с мощност oт 560 или 610 к.с в зависимост от версията. Информация за серийно производство (разбирайте 5-6 бройки), както и евентуални цени няма, но при подобни проекти дискретността и личната договорка са правило.