Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън с втора поредна победа в пороя на Сепанг

Бътън с втора поредна победа в пороя на Сепанг

67
0

Гран при на Малайзия приключи по крайно необичаен начин малко преди 7 часа вечерта на малайзийската писта Сепанг. На трасето, намиращо се близо до Куала Лумпур, времето изигра решаваща роля за изхода от втория кръг от световния шампионат на Формула 1. Дженсън Бътън (Браун Гран при) спечели втора поредна победа за 2009 г. пред Ник Хайдфелд (BMW Заубер) и Тимо Глок (Тойота). Вторият и третият си размениха местата в крайното класиране спрямо последния засечен тур, тъй като в случай на спиране на надпреварата като този за официално се приема подреждането от предпоследния тур. На пилотите в зоната на точките също така се раздава само половината актив.

Състезанието започна при слънчево време, но имаше и доста облаци. Температурата на въздуха бе 30 градуса, а тази на асфалта – 37. На старта Бътън, който бе на полпозишън, се забави и бе задминат от трима пилоти. Поведе изстрелялият се перфектно при изгасването на светофарите Нико Розберг (Уилямс) пред Ярно Трули (Тойота) и Фернандо Алонсо (Рено). Следваха Кими Райконен (Ферари), Рубенс Барикело (Браун), Марк Уебър (Ред Бул), Глок, Хайдфелд и т.н. Бътън успя за две обиколки да навакса две позиции, бразилският му съотборник също вървеше добре.

Още в началото обаче – преди старта – Роберт Кубица (BMW Заубер) съобщи на екипа си, че чува странен шум от двигателя. Той едва потегли на старта и на пети завой направо спря, като от задната част на болида излизаха пламъци. В зона за сигурност пък излетя и отпадна Хейки Ковалайнен (Макларън).

Последвалите двайсетина обиколки преминаха сравнително спокойно, с много борба по пистата и смяна на позиции. Още в седмия тур обаче екипите вече очакваха дъжд. Розберг водеше със стабилен аванс от около 3 секунди пред Трули, Бътън и Барикело. Зад Алонсо се образува колона от болиди, но испанецът се бранеше със зъби и нокти от всеки съперник.

При първите капки дъжд около 15-ата обиколка вече вървеше първата серия спирания в бокса. Пилотите обаче слагаха сликове, въпреки приближаващите тъмни облаци. Единствено Кими Райконен излезе от пита с гуми за мокро в 18-я тур, които обаче бе сложил малко по-рано от необходимото. Две обиколки по-късно започна да вали сериозно и Алонсо изхвърча от пистата. Постепенно валежът се усилваше и настана истинска бъркотия. Някои екипи бяха сложили направо гуми за мокро, след което установиха, че е по-добре да сложат интермедии. Почти веднага след това обаче се наложи пак да слагам мокрите гуми. В Браун се случи точно това, но Рос Браун успя да измъкне Бътън отново начело на колоната.

Метеорологичните условия се влошаваха непрекъснато до 32-ата обиколка, когато излезе кола за сигурност. В пороя обаче не се виждаше почти нищо и в края на тура надпреварата бе спряна.

Вариантите при това положение бяха няколко, но директорът на състезанието Чарли Уайтинг реши след около 50 минути, че надпреварата няма да бъде рестартирана. Докато екипите и пилотите чакаха на стартовата решетка дъждът да спре, се смрачи и вече бе опасно да се продължи.

В резултат на спирането преди изминаване на 75% от дистанцията първите осем в подреждането ще получат половината полагащи им се точки. Хайдфелд пък задмина Глок в крайното подреждане, тъй като за официално се приема класирането две обиколки преди тази, в която е спряно състезанието. Осмицата се допълва от Трули, Барикело, Уебър, Хамилтън и Розберг.