Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън пръв и в последната свободна сесия на Сузука

Бътън пръв и в последната свободна сесия на Сузука

41
0
Нико Розберг

Дженсън Бътън бе най-бърз и в последната свободна тренировка за Гран при на Япония. Пилотът на Макларън изпревари с 0,507 сек съотборника си Люис Хамилтън, а трети остана Себастиан Фетел (Ред Бул) – на 0,867 сек.

Последният час за подготовка преди квалификацията започна при прекрасно време – ясно и слънчево, с температура на асфалта 33 градуса и 24 на въздуха. Всички пилоти направиха по един опознавателен тур след светването на зеления семафор на изхода на питлейна и се прибраха по боксовете.

Десетина минути след началото Пастор Малдонадо се върна на трасето. Уилямс изгубиха страшно много време вчера, след като венецуелецът получи повреда в двигателя, а Рубенс Барикело катастрофира. Затова екипът трябваше да се възползва от последния шанс за работа по FW33.

Първите записани в таблицата времена бяха в рамките на 1:41 мин. По-интересно обаче бе какво ще се случи при излизането на топтимовете. Ред Бул останаха предпазливи до последно в очакванията си, като всеки друг път. От Макларън обаче бяха убедени след петъчните изпитания, че благодарение на специално разработените си за Сузука задно крило и DRS биха могли да изпреварят Фетел и Уебър, ако са достатъчно близо.

Бътън пръв от пилотите на големите отбори оглави класирането с 1:33.493. Той подобри това време, но се опитваше да стабилизира максимално своя МР4-26 след някои грижи с баланса вчера.

Междувременно Фетел излезе втори с втората си бърза обиколка (1:33.987), докато съотборникът му Марк Уебър все още бе в пита. Тренировката обаче бе спряна в разгара си, след като Бруно Сена излетя на Спуун и се разби в предпазните бариери. Пилотът бе невредим, но Рено-то му бе със значителни повреди в предната си част. Състезателите на Ферари току-що бяха излезли за първи път на трасето за реална серия от обиколки и се наложи да се приберат директно обратно.

За съжаление натиснах прекалено твърдо. На излизане от кривата стъпих с едното колело върху бордюра, задницата избяга и излетях в стената. От отбора проявяват разбиране, защото не съм тук за забавление и понякога прескачам границата, но се уча от грешките си – бе обяснението на Бруно.

Тренировката бе рестартирана при оставащи 27 минути до края й. От Пирели отбелязаха, че сега екипите определят момента след колко тура гумите медиум стават по-бързи от софт (в дълга серия). Отговорът е особено важен за определяне на състезателните стратегии. На Сузука все пак питовете отнемат малко над 21 секунди – загубата е доста ниска в сравнение с други писти.

През това време Нико Розберг изпревари Бътън с 0,166 сек, след като сложи меките гуми софт на Мерцедес-а си. Алонсо излезе трети, докато Маса се обади на инженерите си, че задницата на Ферари-то му е нестабилна в първия сектор. Михаел Шумахер и Уебър на свой ред оглавиха подреждането преди Дженсън също да излезе със софт и да даде 1:31.255 мин в квалификационна симулация. Същото правеха през последните десетина минути и мнозинството останали пилоти. Хамилтън се доближи на половин секунда до съотборника си, който вече беше приключил и механиците правеха промени по автомобила му преди квалификацията. В последните минути се очакваше отговорът на Ред Бул и той бе трето постижение за Фетел – на 0,867 сек от най-доброто време за сесията. Уебър бе пети, зад Алонсо.