Дженсън Бътън финишира четвърти в Гран при на Япония, но изостава с 31 точки във временното генерално класиране на световния шампионат на Формула 1 за 2010 г. Световният шампион обаче вярва, че всичко все още може да се обърне в негова и на отбора му Макларън полза.
– Четвъртото ти място реалистично отражение ли бе на представянето ти през уикенда за Гран при на Япония?
– Вероятно да, за добро или лошо. Мисля, че можех да измъкна още малко от потенциала на автомобила, ако бях сложил гориво само за една бърза обиколка в третата част на квалификацията. Разбирам защо отборът сметна, че е по-разумно да сипем бензин за два тура, но първият от тях не бе достатъчно добър. В противен случай можех да съм пред Роберт Кубица и в по-добра позиция да гоня Фернандо [Алонсо]. Ако бях сложил меките гуми, когато това сториха останалите ми съперници слагаха твърдите, може би и надпреварата щеше да премине по-добре. Но всичко това е хипотетично и не мисля, че можех да постигна нещо повече от трета позиция без поне малко късмет. Доволен съм, че състезателното ни темпо бе на ниво. Трябва обаче да сме сигурни, че в Корея всички нови елементи работят както трябва, ако ще се борим за победа.
– Беше дал най-добрата обиколка в състезанието, но Марк Уебър подобри времето ти в последната обиколка с половин десета от секундата. Това окуражаващ знак ли е за оставащите три старта?
– Окуражаващ е. Бях с по-свежи меки гуми от всички останали с твърди, а това оказва влияние, но въпреки това се състезаваш с наличното оборудване. Успяхме да накараме колата да работи наистина много добре в последната част от надпреварата. Както вече казах, ако нещата се бяха получили в квалификацията, то вероятно и след това щеше да е различно. Но поведението на болида бе страхотно, можех да натискам до лимита, да разчитам на него и той не ме предаде. А това е окуражаващо за това, което гоним в последните три старта. Вярвам, че в тях ще имаме по-голям шанс да се борим в челото.
– Чувстваш ли се уверен въпреки разликата до лидера в класирането?
– Всичко е взаимно свързано. В настоящия момент от сезона не можеш да предприемаш нищо рисковано, ако имаш предимство в точките. Но ако изоставаш, тогава имаш повече увереност, можеш да си по-агресивен, защото имаш далеч по-малко за губене. За мен ситуацията е безкрайно по-различна от миналогодишната и всъщност нямам търпение за битката с лидерите, тъй като няма какво да губя в нея. Ако не се получи, поне ще знам, че съм дал всичко от себе си. А късметът се проявява циклично, така че кой знае какво ще стане в следващото състезание? Всичко все още може да се обърне напълно.