Приблизително три четвърти от времето на днешния си брифинг Дженсън Бътън посвети на темата за Гран при на Малайзия с отборните заповеди към Себастиан Фетел и Нико Розберг. Падокът буквално продължа да ври относно събитията отпреди цели три седмици. Едва няколко минута британецът говори за предстоящото състезание в Китай и развитието на Макларън.
– Лично аз не харесвам никак отборните заповеди, но в крайна сметка те са легални и са напълно разбираеми в голяма степен във Формула 1 – каза световният шампион за 2009 г.- Особено когато се решава световният шампионат е нормално да има подобно нещо, но още във второто състезание лично аз не приемам това за правилно, има твърде много надпревари (до края на сезона) и нищо не се знае.
Дженсън продължи, че обикновено зад заповедите от бокса често има много причини, които ние не знаем, като например консумацията на гориво и количеството бензин в резервоара на всяка кола. Той обясни, че при всички случаи едно изпреварване означава по-голям разход на гориво. Така коментира и ситуацията в тима на Мерцедес, където според Рос Браун в Малайзия и двете коли са били заплашени от свършване на горивото, не само Люис Хамилтън.
Бътън коментира подробно и какви мисли минават през главата на пилотите, докато карат и взимат решения за атака, подобна на тази на Фетел в Малайзия.
По-рано днес Себастиан обясни подробно в претъпканата хоспиталити къщичка на тима си, че не е мислел за точките в повече за спечелване спрямо отпадналия Фернандо Алонсо. Немският пилот се интересувал най-много от самата победа, която можел да спечели, бидейки по-бърз.
Донякъде Бътън го подкрепи, но и отхвърли думите му, че в такъв момент не мислиш за точките. Дженсън обясни, че през 2009 г. той много внимателно е пресмятал всяка своя позиция, но пилотите са различни и всеки може да има свое мислене.
– Победата е нещо невероятно, страхотен адреналин, емоция, докато шампионатът е повратна точка за цял живот. Всичко се променя след титла – описа своята гледна точка Дженсън и добави, че наистина все още е твърде рано да се мисли за короната, а по-скоро е нормално да се търси отделната победа.
Говорейки за своята кола, Дженсън отново защити решението на Макларън да направи радикално нов автомобил, а не просто да развива стария. Освен това отбеляза още, че в състезателно темпо болидът е била доста по-добър в Малайзия в сравнение с Австралия и заяви, че според него има скорост може би близка с тази на Мерцедес.