Дженсън Бътън се наложи безапелационно в Гран при на Австралия, печелейки първото състезание за сезона във Формула 1. Пилотът на Макларън направи чудесен старт, не давайки шанс на своя съотборник Люис Хамилтън и в последствие с чудесно темпо нямаше никакви проблеми до финала, въпреки излизането на кола за сигурност в средата на състезанието. Именно в тази фаза пък Себастиян Фетел успя да изпревари Хамилтън при вторите влизания в бокса и до края успя да задържи англичанинът зад себе си.
На старта всички пилоти в топ 10 бяха с меките гуми на Пирели.
Дженсън Бътън потегли чудесено и успя да изпревари съотборника си Люис Хамилтън и да поведе колоната. Отзад двата болида на Мерцедес също се справиха много добре на старта. Нико Розберг изскочи от седма позиция и успя да изпревари Марк Уебър, Себастиян Фетел и Ромен Грожан. Михаел Шумахер, добрал се до третата позиция обаче спря напредъка на съотборника си, който остана четвърти. Потеглянето на Уебър и Грожан бе слабо. Австралиецът имаше контакт на първи завой с Нико Хюлкенберг, който струваше загуба на позиции за германеца. Той потънаха в колоната, където в първия завой се стигна до удар между Бруно Сена и Даниел Рикиардо. Чудесен старт направиха и пилотите на Ферари, който успяха да влязат в топ 10 преди края на първата обиколка.
Така в първата обиколка болидите на Макларън поведоха, следвани от тези на Мерцедес, Себастиян Фетел, Ромен Грожан, Пастор Малдонадо, Фернандо Алонсо, Марк Уебър и Фелипе Маса. Още в първата обиколка обаче Грожан отпадна след удар с Малдонадо. Съвсем скоро Фернандо Алонсо изпревари пилота на Уилямс и вече бе шести.
В третата обиколка се стигна до първото разместване в челото. Фетел успя да изпревари Розберг при влизането в девети завой. Пилотът на Ред Бул явно разполагаше с добро състезателно темпо и се хвърли да преследва Михаел Шумахер.
Бътън пък започна да се откъсва напред като още в шестата обиколка водеше с 3 секунди пред своя съотборник Люис Хамилтън. В същата обиколка пък увлечен в битка с Михаел Шумахер, Фетел направи грешка на първи завой и загуби ценно време, което позволи на Розберг, Алонсо и Уебър да го настигнат.
Кими Райконен пък с единственият останал болид на Лотус успя да се придвижи напред и вече бе 11-ти.
В началото на 11-ата обиколка Михаел Шумахер получи повреда в скоростната кутия и отпадна, а Фетел вече бе трети. В същата обиколка започнаха и първите спирания в бокса, като натоварилият значително своите задни гуми Фелипе Маса на своето Ферари бе първият пилот в челото минал през питлейна. Бразилецът отново сложи меки гуми при завръщането си на пистата. Три обиколки по-късно и неговият съотборник Фернандо Алонсо влезе в бокса, но от своя страна заложи на медиум сместа.
Спиране направи и Нико Розберг, който излезе от пита на позиция зад Алонсо.
В края на 16-ата обиколка през питлейна минаха Бътън и Фетел, като пилотът на Макларън заложи на по-твърдата смес, докато германеца отново бе с меката. Само тур по-късно същата процедура трябваше да направи и Хамилтън, залагайки на същата стратегия както своя съотборник.
Борбата в челото продължи в същия ред, като Бътън бе със сериозна преднина пред своя съотборник. В 22-ия тур тя бе 11 секунди, а Фетел от своя страна показа, че темпото на Ред Бул в състезанието не е никак лошо и започна да се приближава бързо към Хамилтън.
Правещият състезание само с един стоп Серхио Перес от екипа на Заубер за кратко се движеше четвърти, но с износването на гумите му той стана лесна плячка за Алонсо, Розберг и Уебър, които завършваха първите шест. Отзад Пастор Малдонадо със своя Уилямс бе пред Маса, Райконен и втория Заубер с Камуи Кобаяши.
Маса обаче явно имаше проблеми с износването на гумите си и едва в 31-ата обиколка отново мина през бокса. В борбата си с Марк Уебър пък Розберг направи грешка в 11-и завой и излезе от пистата. Неговите гуми явно също бяха на предела на възможностите си и германецът също мина през бокса, слагайки медиум.
Хамилтън започна да се оплаква от състоянието на гумите си, въпреки че по-твърдата смес предполагаше повече издръжливост.
В 35-ата обиколка Алонсо мина през бокса, а две обиколки по-късно това направиха и пилотите на Макларън. Голямата преднина на Бътън позволи двамата да минат един след друг. В същото време обаче Катерам-а на Витали Петров спря на старт-финалната права и това предизвика излизането на кола за сигурност.
Фетел, който преди спирането на Хамилтън бе на по-малко от 2 сек. зад съперника си, предвидливо влезе в бокса и при излизането си вече бе втори, оставяйки съперника си зад себе си.
Така в 39-ата обиколка Бътън водеше пред Фетел, Хамилтън, Уебър (успял също при спиранията да изпревари Алонсо), Алонсо, Малдонадо, Перес, Розберг и Райконен.
Състезанието бе рестартирано в 42-ата обиколка, като Бътън успя без проблеми да запази позицията си, а зад него промени не последваха.
В 48-ия тур последва удар между Маса и Сена, което означаваше край за състезанието за пилота на Ферари. Фернандо Алонсо от своя страна пък започна да губи сцепление, което позволи на Пастор Малдонадо да започне да го притиска. Амбицията на венецуелецът обаче доведе до грешка във финалната обиколка, която доведе до удар в стената и отпадането на пилота на Уилямс.
Така в челото промени не настъпиха. Бътън завърши с комфортен аванс от 2 сек пред Фетел, трети бе Хамилтън, следван от Уебър, Алонсо, Кобаяши, Райконен и Перес. Последните две места в точките останаха за Даниел Рикиардо и Пол ди Реста, а Розберг със своя Мерцедес завърши едва дванадесети след сериозни проблеми в последната обиколка.
Така Бътън поведе в класирането пред Фетел и Хамилтън. При отборите пък Макларън е пред Ред Бул, а Заубер благодарение на двамата си завършили в точките пилоти е трети пред Ферари.
Следващото състезание е в Малайзия след седмица.