Дженсън Бътън записа най-бързото време във втората свободна тренировка за Гран при на Монако – 1:15.746 мин. Пилотът на Макларън оглави подреждането в самото начало на сесията, докато пистата още бе суха. След това обаче заваля и съответно постижението му остана неподобрено. Втори и трети в класирането се подредиха Ромейн Грожан (Лотус) – на 0,392 сек и Фелипе Маса (Ферари) – на 0,856 сек.
Времето се влоши малко преди началото на втората сесия с появата на облаци над трасето. Прогнозата не изключваше дъжд, но температурите пак бяха сравнително високи – 23 градуса на въздуха и 30 на асфалта, след като точно преди началото на изпитанията бе 34-35.
Работата в началото на вторите 90 минути за подготовка бе значително по-натоварена заради заплахата от валеж. Отборите започнаха да изпитват колите си и с най-меките гуми от гамата на Пирели, които са на тяхно разположение за първи път този уикенд – суперсофт. Именно с тях Дженсън Бътън оглави класирането след първите 13 минути с 1:15.746 мин, на почти цяла секунда пред Фернандо Алонсо.
Пол ди Реста, Серхио Перес, Жан-Ерик Верн и Пастор Малдонадо също сложиха суперсофт и съответно испанецът отиде още по-назад в подреждането. Най-меките гуми успяха да изпробват още Марк Уебър, Люис Хамилтън, Камуи Кобаяши, Виталий Петров. Цялата задна част на Ред Бул-а на Уебър бе в аеробоя, а изходът на ауспусите на колата му е малко по-различен от този на Себастиан Фетел.
Около 15-ата минута след старта започна да вали и организаторите веднага обявиха трасето за мокро. Това означаваше, че отборите могат да използват интермедии или гуми за мокър асфалт. Всички пилоти се прибраха в боксовете още след първите капки дъжд и на трасето всичко утихна.
От Катерам съобщиха на Хейки Ковалайнен, че се очакват около 20 минути дъжд и евентуално след това прозорец без валеж, но допълниха, че после има вероятност да продължи да вали.
Чакането по боксовете продължи, тъй като не бе достатъчно мокро за интермедии, а никой не рискуваше да излезе със сликове. Във Ферари използваха затишието, за да променят настройките на предното окачване на Алонсо. Той бе най-бърз от пилотите, използвали софт до този момент – 4-и, на 0,915 сек от постижението на Бътън.
След почти 20-минутно изчакване Тимо Глок най-после излезе, последван от Алонсо (и двамата със софт). На трасето се появиха още няколко пилоти, сред тях Кими Райконен, който имаше една-единствена опознавателна обиколка от първата тренировка. Екипът хвърли огромни усилия да настрои управлението на Лотус-а според изискванията на финландеца и това им отне доста време.
След проверката Ферари и Лотус обявиха, че пистата е достатъчно суха за суперсофт. От рейсконтрола обаче отбелязаха, че някои участъци са много хлъзгави и е необходимо повишено внимание.
Междувременно отново започна да прикапва и Кобаяши излезе с интермедии, за да изпита последните модификации по пода на колата си. Заубер искаха да направят сравнение между двете конфигурации на елементите, но времето не позволи нормално съпоставяне.
Няколко пилоти се изпързаляха на влажния асфалт, но до сериозни инциденти не се стигна. Последната надежда за някакви бързи обиколки се изпари, след като десетина минути преди финала на тренировката отново заваля.