Дженсън Бътън е най-опитният пилот във Формула 1 през сезон 2014 г. Този уикенд той ще отбележи в Бахрейн своята Гран при №250 и е едва петият пилот в историята на спорта с подобно постижение.
– Това означава, че съм наоколо от много дълго време! Изключително съм щастлив от кариерата си, въпреки че е имало и хубави, и лоши моменти. Едно от нещата, с които се гордея, е как се справих спрямо съотборниците ми. За 15 години съм имал 10 съекипници, тоест кажи-речи всеки сезон се е налагало да се доказвам. Спортът е много интересен в това отношение, защото каквото и да си постигнал, трябва да се доказваш отново и отново – обясни световният шампион за 2009 г. в интервю за mclaren.com.
Ако трябва да посочи една от победите си за най-добра, той избира Гран при на Сузука през 2011 г., но пази специални спомени от първата – в Унгария през 2006-та, Канада през 2011-та (когато тръгна последен и изпревари Себастиан Фетел за първата позиция в последния тур). Смята, че най-добрата му квалификационна обиколка досега е тази, с която взе първия си полпозишън – на Имола през 2004 г.
– Да караш F1 болид с двигател V10 по онова трасе бе изумително усещане. Любима писта? Трябва да е Имола – това е истинска писта – добави Дженсън.
Най-смущаващият момент в автомобил от Формула 1?
– Вероятно Китай през 2011 г., когато спрях в грешния бокс. Дори когато бях неподвижен в пита на Ред Бул и механиците ми махаха да изчезна, все още си мислех, че съм на точната позиция! Помня, че се чудех какво им става на тези момчета и чак след малко осъзнах ставащото.
Като най-добри съперници Дженсън посочва тези, с които се е състезавал най-дълго – Фернандо Алонсо и Кими Райконен, както и Люис Хамилтън.
– Аз съм на 34 години, но не се чувствам стар. Възрастта носи по-добър опит. Не се тревожа за това, че човек над трийсетте не е толкова добър, колкото момче на двадесет и няколко зад волана на болид от Формула 1 – поне докато главата му си е на мястото и все още има желание да побеждава. Искам да се справя по възможно най-добрия начин във всеки отделен уикенд. Ако нещата не се получат, не си казвам: „О, няма значение, нали имам 250 състезания”. Всеки отделен старт е важен и боли, когато направиш лоша надпревара – допълни той вече в Бахрейн.
Днешният Дженсън би дал на този от 20-годишното дебютиращо в спорта през 2000 г. момче един-единствен съвет: да приема лошото заедно с доброто:
– Пътят ми до F1 не беше изпълнен с огромни препятствия и едва идвайки тук, трябваше да се науча как да се справям с много неща. А най-хубавото нещо, което някой някога ми е казвал, беше от баща ми. „Може да не си най-бързия пилот в света… но си най-добрият”. Тези думи означаваха много и все още е така.