Световният шампион за 2009 г. Дженсън Бътън, който ще стартира утре от първа редица в Гран при на Монако, обясни изключително обстоятелствено цялото преминаване на излизането от тунела в Монако, където днес станаха два много тежки инцидента.
Самият той катастрофира тежко на същото място преди няколко години и тъй като доскоро живееше в княжеството, познава всяка педя от асфалта.
– Мястото е наистина много опасно, има една гърбица на асфалта точно в зоната на спиране и малко отклонение от идеалната линия или скоростта те изстрелва в мантинелата – обясни Дженсън. – От там си пасажер в колата и летиш към бариерата. От инцидента на Карл Вендлингер до днес се промениха страшно много неща и като цяло колите и спортът ни са по-безопасни, но това остава опасно място. Беше добро решение да премахнат гумените бордюри, защото от тях излитането е под непредвидим ъгъл, но пък пързалянето не се спира от нищо.
Бътън подчерта още колко добро е било решението на ФИА да забрани точно в тази област използването на системата DRS, защото с нея скоростта би била по-голяма, а сцеплението по-малко.
Англичанинът сподели също така, че ако се приеме от комисарите да се забрани и включването на KERS в тази зона, това също би било добра новина, защото е очевидно, че използването и на тази система не помага за намаляването на скоростта. Според него до утре съществуват и още варианти за промяна на трасето и увеличаване на сигурността след излизането от тунела, което е най-бързото място на трасето в Монако.