Рубенс Барикело се подготвя, както и останалите му колеги, за поредния кръг от световния шампионат на Формула 1 във Валенсия. Той спечели провеждащата се там Гран при на Европа през 2009 г., като тогава бе част от екипа на Браун Гран при, а сега се бори за Уилямс, но пази чудесни спомени от трасето около пристанището на испанския град.
– Валенсия е с особено значение за мен. Там взех първата си победа през 2009 г., но успехът бе №100 за родината ми Бразилия, така че всичко придоби специален оттенък. Трасето е много дълго с доста завои, но обичам тази конфигурация. Във финалния сектор има някои високоскоростни криви, които правят пистата напълно завършена – обясни бразилецът.
С допълнителни подобрения по дифузьора ще бъдат FW33 в осмия кръг от световния шампионат, заяви пък техническият директор Сам Майкъл.
– Обикновено нивото на прилепяне във Валенсия е ниско, тъй като трасето там е по улиците и отнема време, докато се натрупа гума. Гумите обаче се представиха изключително добре в Монако, така че очакванията ни за предстоящата надпревара са сериозни. Търсят се настройки, чрез които да се постигне максимално добро сцепление в бавните криви, но и добра скорост както на правите, така и през секцията, включваща трети завой – допълни той.
Вторият пилот на отбора Пастор Малдонадо от своя страна не финишира в Монреал след катастрофа, но поне познава пистата във Валенсия. Венецуелецът се състезава за първи път там през 2008 г. в сериите Додж Вайпър Купе GT3 и е става втори.
– Тогава участвах, за да науча конфигурацията преди уикенда на GP2 там по-късно през сезона. През 2010 г. пък спечелих. Пистата е подобна на тази в Монреал с дългите си прави, бавни завои и прекалено близки до състезателната линия стени и бариери. Любимата ми част е последният сектор – спирането за финалния завой преди входа на питлейна – заяви още Малдонадо.