Статистиците вероятно никога няма да постигнат единодушие по въпроса кой старт се зачита в определени случаи. Поради това сигурно никога няма да има пълно съгласие дали днешната Гран при на Турция е номер 257 в кариерата на Рубенс Барикело. Според една част от статистиците именно надпреварата на пистата Истанбул парк ще е рекордната, според други – ако се вземат предвид една катастрофа и две механични повреди – реално тя ще се състои чак след месец в Канада. В крайна сметка обаче пилотът заедно с отбора си реши да отбележи случая, независимо от дискусиите – така или иначе през този сезон постижението на Рикардо Патрезе от 256 старта в Гран при ще бъде подобрено.
Това е един от най-старите рекорди във Формула 1 и допреди известно време дори имаше съмнения дали въобще някой ще успее да застане пред Патрезе в таблицата с участия. Като се има предвид колко сложен е спортът днес, това не е никак чудно. Но Барикело оцелява като по чудо вече 16-и сезон. По ирония да съдбата неговата кариера стартира през 1993 г., когато Патрезе приключва своята.
Че има вероятност Рубенс да е пилотът, който ще задмине италианеца, се говореше от поне два-три сезона. Самият бразилец от години повтаря, че това е просто още едно число и няма да го промени, а напоследък независимо от любезността си бе придобил изражението на човек, комуто този конкретен въпрос е задаван вече твърде много пъти. През този уикенд обаче Барикело буквално сияе покрай вниманието на отбора си и целия падок, а семейството му е с него, за да сподели специалния момент.
Всъщност празнуването започна още след Гран при на Испания със специално организиран в негова чест голф турнир, който се състоя след Гран при на Испания в престижния Реал Клуб де Голф Ел Прат (създаден с помощта на Грег Норман). Заедно с Рубенс играха колегите му Дейвид Култард и Люис Хамилтън, голф-звезди и т.н. Купата за победителя в състезанието бе дело на бившия главен механик на Хонда Алистър Гибсън, който съвсем наскоро напусна тима, за да се отдаде на хобито си. Трофеят, както и повечето произведения на Гибсън, бе конструиран изцяло от части за болид, в случая – конкретно от колата на Рубенс RA108. Бриджстоун и Сейко дадоха награди за най-дълъг удар и най-близо до дупката попадение. Един от големите призове обаче – Хонда Сивик Хибрид – остана без собственик, тъй като никой не успя да вкара топка с един удар.
След края на толкова приятния ден Барикело получи специалния си подарък от отбора – Хонда CBR 1000RR Файърблейд. И докато се радваше като малко дете на красивия мотор, се оказа, че има още – Рос Браун бе избран да му връчи кожен комплект на Алпин Старс.
– Мотор за 257? Кола ли ще получа за 258? – закачи Рубенс Ник Фрай.
Изпълнителният шеф на тима твърде нереалистично му обеща автомобил, ако спечели 258-ата си надпревара.
Снощи в Хонда вдигнаха още един купон, този път с торта и шампанско. Сред специалните гости, дошли да поздравят Барикело, бяха сънародникът му Фелипе Маса и шефът на Ферари Стефано Доменикали.