Франческо Баная е напълно готов за началото на сезон 2022 в MotoGP. Пилотът на Дукати завърши на втора позиция миналата година и бе основен съперник на световния шампион Фабио Куартараро от тима на Ямаха. Пеко спечели четири успеха и се представи отлично през втората половина на 2021.
Баная похвали новия мотор на италианците в следсезонния тест на испанската писта Херес. Италианският състезател даде най-добро време и заяви, че моторът е готов за състезания. Новото Дукати бе похвалено и от състезателя на Прамак Хорхе Мартин.
„Дукати получават много информация от своите пилоти. Освен мен, те разчитаха на Милър, Зарко, Мартин, Бастианини и Марини. Всички казва, че Дукати е най-лесният мотор за управление. Според мен не е точно така. Но това е нещо с което не мога да правя сравнение, понеже не съм карал за друга марка. Трудно е да се каже какво е поведението на един мотоциклет, без да бъде каран“, сподели Баная.
„Искам да имам бърза машина, която да се справя добре на писта с бързи завои. Определено имахме проблеми на такива трасета през 2021. Започнах да чувствам по-уверен с новия обтекател. Въпреки това имаме още много работа, ако искаме да сме на върха. Нашите инженери работят много здраво, за да подготвят мотора за 2022.“.
„На теста в Херес времето ни с новия прототип бе невероятно, защото го записах с пълен резервоар и средно твърди гуми. Така че чувството беше невероятно. Всеки път, когато се качиш на нов мотоциклет, ти трябва известно време за адаптация. Всичко започна много добре. Работих здраво и на втория ден вече имах голяма увереност. Бях готов да се състезавам още на следващия ден“.
„Инженерите на Дукати свършиха невероятна работа с мотора за следващата година и съм сигурен, че ще поднесем изненада на тестовете в Малайзия“, завърши Франческо Баная.
Официалните предсезонни тестове в MotoGP трябва да започнат в началото на февруари на малайзийската писта Сепанг. Седмица по-късно керванът трябва да се отправи на новото трасе Мандалика в Индонезия. Провеждането и на двата теста все още е под въпрос поради COVID-19 пандемията. Това бе основната причина шампионатът да не посети страните от Далечния Изток, Аржентина, Финландия и Австралия през 2020 и 2021.
Дукати ще разполагат с 8 мотора на стартовата решетка за тази година. Италианците запазват своите пилоти в заводския отбор, както и тези на Прамак. Освен тях екипът на Грезини Рейсинг ще направи завръщане като независим тим след като работи с Априлия в периода 2015-2021. Грезини ще използват мотори на марката от Болоня с пилоти Енеа Бастианини и Фабио Ди Джанантонио.
Другият нов сателитен екип е VR46 Дукати, собственост на седемкратния световен шампион Валентино Роси. Пилотите са полубратът на Доктора Лука Марини, както и новобранецът Марко Безеки. Микеле Пиро отново ще бъде на разположение като тестов и резервен пилот както на заводския, така и на клиентските отбори на производителя от Болоня.
🍾Happy New Year, Ducatisti 🥂 #ForzaDucati #DucatiLenovoTeam@contadicastaldi | @MotoGP | @DucatiMotor | @jackmilleraus pic.twitter.com/UmrUgn40LJ
— Ducati Corse (@ducaticorse) December 31, 2021