Начало Рали Българският „Октан рали тийм“ с поредна купа от Световния еко рали шампионат

Българският „Октан рали тийм“ с поредна купа от Световния еко рали шампионат

47
0

Екипажът на „Октан рали тийм“ Калин Дедиков и Георги Павлов защитиха третата си позиция и отново се качиха на подиума в петия кръг от Световния еко рали шампионат Tesla Rally Serbia. В момента българският екипаж е на 10-то място в генералното класиране за Световната еко рали купа на ФИА.

Тандемът преодоля редица препятствия, включително трудното намиране на биодизел за 18-годишния си Opel Corsa. Българите допълниха тройката в най-популярния и оспорван клас VIII и заеха четвъртото място в генералното класиране.

В надпреварата се включиха общо 15 екипажа от Сърбия, Италия, България, Словения, Полша, Босна и Херцеговина и Канада. Победата убедително бе спечелена от словенеца Грегор Здовц от с преработен на газ Toyota Prius LPG Hybrid, следван от триктратния световен шампион Масимо Ливерани с FIAT 500 Abarth.

Участието на българите бе поставено под въпрос, тъй като за първи път нямаха възможност да разчитат на нов автомобил под наем. В последния момент те поеха към Сърбия с тренировъчния Opel Corsa на лидера в българския рали шампионат Игнат Исаев.

Още преди старта обаче Дедиков и Павлов трябваше да се справят с оказалото се почти невъзможно намиране на биодизел в Сърбия.

Обикаляхме над 200 км в търсене на биодизел и пристигнахме във Вишеград в последните минути от времето за технически преглед. Организаторите ни бяха отредили стартов номер 5 заради добрите ни резултати през 2013 г. и веднага след прегледа трябваше да заемем своето място на площада в Андричград. Така пропуснахме да калибрираме уредите си с тези на организатора – обясни Дедиков.

Състезанието започна от Вишеград в Босна и Херцеговна и следва класическите отсечки на „Ю рали“ в планината Тара и край Валиево, преди да достигне Белград.

През втория ден екипажите се изправиха пред познатите от рали „Сърбия“ дълги и сложни етапи по тесните и хлъзгави алеи на парка „Кошутняк“ и включения за първи път суперспециален етап на писта. Ключова се оказа 35-километровата отсечка „Дивчибаре“ с мокри участъци, обратни завои, висока средна скорост и сериозен трафик.

В решителния трети ден екипажите се изправиха срещу сложната навигация около Белград и Сопот. Те трябваше да покажат умения освен на класическата отсечка „Кошутняк“ и във финалния етап на картинг пистата „Ада Хуя“, където целта беше постигане на еднакво време в две поредни обиколки.

Тандемът на „Октан рали тийм“ премина трасето с минимални отклонения от идеалното време и успешно достигна финала пред хотел „Метропол палас“ в Белград. Голяма част от участниците останаха разочаровани от решение на съдиите в полза на шампиона Ливерани. Без какъвто и да е бюлетин или друг документ те замениха двете най-слаби времена на италианеца от втория ден и директно го придвижиха на втора позиция в крайното класиране. Така след края Дедиков и Павлов и техният Opel Corsa бяха преместени на трето място в клас VIII и повториха успеха си от миналата година. Смесеният екипаж с българско участие Олга Тодорова и Бранко Хинич завършиха 11-ти в крайното подреждане.

Изключително съм доволен от нашето представяне – с 18-годишна Corsa, без прецизни уреди и с изцяло лични средства отново доказахме нашите възможности и определено притеснихме лидерите в шампионата. Автомобилът ни беше много точно изражение на българската действителност в спорта и в автомобилния бранш като цяло. Ние се занимаваме с автомобилен спорт, а италианците пробутват някои номера от художествената гимнастика – заяви Дедиков.