Българският екипаж Калин Дедиков и Николай Китанов от Октан рали тийм с Дачия Логан взе участие в предпоследния кръг от Купата за алтернативни горива на ФИА – в Гърция. Благодарение на натрупания актив бе получено и правото те да са част от финалната надпревара в първенството – рали Сан Марино-Ватикана.
На състезанието в Гърция, което се смята за едно от най-добре организираните в целия шампионат, българите се справиха повече от добре, но бяха поставени на 12-та позиция в генералното класиране поради редица неточности в системата за времеизмерване и обработка на резултатите.
Добрата подготовка на екипажа отново им позволи да се справят успешно с предизвикателствата по трасето на състезанието. Дедиков и Китанов участват с един от най-нискобюджетните автомобили в целия шампионат, но успяваха да покажат добри резултати.
– Стартирахме в Гърция благодарение на RConsulting, като целта ни беше да натрупаме допълнителен опит в шампионата и по възможност да спечелим още точки за класирането – коментира Дедиков. – Състезанието беше перфектно организирано, но за съжаление някои неточности във времеизмерването ни оставиха извън челната десетка на финала. Отсечките през втория ден бяха много трудни и с голяма денивелация, като на някои обратни завои Дачия-та ни определено се задъхваше, но въпреки това постигнахме разход от 5,19 л на 100.
Той допълни, че в състезателни условия българският екипаж се е движел плътно зад лидерите, но както и в предишни надпревари, липсата на единна система за времеизмерване и обработка на резултатите пречи за още по-добро представяне.
– За финала на шампионата в Сан Марино отново ще разчитаме на подкрепата на RConsulting, като там целта ни ще бъде единствено да трупаме опит и да се запознаем с може би най-голямото рали в целия световен шампионат – каза още Калин.
Китанов добави от своя страна, че състезанието е протекло нормално с изключение на отделни дребни грешки, свързани с точното спазване на скоростта. Надпреварите от този шампионат на ФИА се отличават с това, че надпреварата не е като в конвенционалните ралита – за най-добро време, а става дума за изминаване на даден участък с определени темпо и разход на гориво.
– За съжаление след публикуване на резулатите потвърдихме грешки във времеизмерването на организатора, които ни извадиха от топ 10 на финала. Измерването в тези състезания е много сложно, но обжалването на резулатите е непосилно за нас, заради високите такси – добави Китанов.