Стоян Желев – изпълнителен директор на София Франс Ауто, заедно с Тома Басте, регионалния директор за Източна Европа и Русия на Automobiles PEUGEOT и Етиен де Понсен, посланик на Република Франция представиха новото Пежо 308. Събитието бе снощи на пищна церемония в най-големия търговски и сервизен комплекс на Пежо на бул. Ботевградско шосе 459 в София. Многобройните гости се оказаха в центъра на стихиите вдъхновили Пежо за създаването на новия модел. Огън, Вода, Въздух и Земя бяха пресъздадени с артистични изпълнения. В кулминационния момент, откриването на модела беше съпроводено от ефектно възпламеняване на цифрите 308.
Peugeot 308
Новото предложение на Peugeot в средния сегмент, 308, поставя началото на поколение „8“. Хечбекът развива концепцията на средно високата архитектура, въведена при 307, като оптимизира характеристиките, познати при останалите модели на Марката (стил, поведение на пътя), и ги адаптира към този силует. Вътрешното пространство, светлината, видимостта и компактността стават основни качества, с които 307 вече съблазни повече от 3 милиона клиенти в целия свят.
Peugeot 308 се предлага с богата гама бензинови и дизелови двигатели. Бензиновите са 1.6l THP от 120 к.с. до 170 к.с., а дизеловите са 1.6 HDi от 90 к.с до 110 к.с, и 2,0 HDi/136 к.с.
Динамиката на външния стил в предната част е изразен от острия поглед, спортната или класическа предна решетка и издигнатата предна част на капака, оформяща буква V. Добре моделираните странични част и скосените стъкла завършват обтекаемостта на каросерията.
Елементите на задната част изразяват стабилността на автомобила: голяма броня, която при високото ниво подсказва наличие на дифузор, дъгообразни светлини, вградени в широките „хълбоци“, и голямо панорамно стъкло.
Вътрешният стил напълно съответства на външната архитектура чрез използването на изключително скосено арматурно табло в полза на усещането за простор. Мдерните и качествени материали, създават усещане за лукс, което е необичайно за това ниво на гамата. Големите стъкла и панорамния покрив (сериен или опция според версията), гарантират много светлина и уют за пътниците. Тези на задните места ще се чувстват особено удобно, благодарение на архитектурата на тази част и на новата концепция на предните седалки.
Желанието на 308 е да осигури на своите пътници максимален комфорт: оптимална температура, шумоизолация, много и практични места за вещи.
Ходовата част на 308, заедно с отличната устойчивост на каросерията, гарантира оптимален синтез между стабилност и комфорт. Моделът става знаков за категорията си.
Електро-хидроусилвателят на волана, предният мост с окачване тип pseudo McPherson и задният с деформируема греда, правят управлението много прецизно. Освен това, широките следи и големите гуми (до 18) допринасят за стабилността на автомобила.
Намаляването на вредните емисии е грижа на всеки етап от създаването на 308. Освен възможностите за рециклиране, аеродинамиката, модерните бензинови и дизелови двигатели, филтърът за твърди частици при двигателите HDi, ходовата част (гуми Michelin Energy Saver и електро-хидроусилвател на волана), намаляването на теглото (използване на композитни материали, алуминий и високоустойчиви ламарини), … всеки елемент допринася за намаляване на разходите на гориво и на емисиите на СО2. Двигателят 1.6л HDi 66 kW (90 к.с.) ограничава вредните си емисии до 120 г в смесен цикъл.
Безупречното поведение на пътя е основен елемент от активната безопасност на 308. Освен това той предлага системата за предупреждение при пресичане на осевата линия и двойни ксенонови фарове с функция самонасочване.
По отношение на пасивната безопасност, структурата (наличие на 3 участъка за поглъщане на енергията на удара) и каросерията са разработени така, че да се подобри устойчивостта и да се постигне програмируема деформация с цел максимално поемане на енергията на удара.
308 може да предложи до 9 въздушни възглавници, 2 от които задни странични и една под кормилната колона.
Гамата 308 се предлага в 12 цвята на автомобила, разнообразни интериори, тапицерии текстил, кожа или интегрална кожа.