Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Променените условия повлияли на баланса на Макларън; прегряване на двигател попречило на...

Променените условия повлияли на баланса на Макларън; прегряване на двигател попречило на Строл

1107
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Макларън

Пилотите на Макларън Карлос Сайнц и Ландо Норис се класираха шести и осми в квалификацията за Гран при на Русия. След петъчните тренировки в тима решиха британецът да продължи да кара с новите нос и предно крило.

„Много съм доволен от шестото място след сложна квалификация за нас. Бяхме окуражени от темпото си в третата тренировка.“

„Още в началото на квалификацията обаче стана ясно, че условията са променени – вятър, температура на пистата. Това повлия на баланса на колата“, обясни Сайнц

„Все пак успях да направя няколко добри тура. Спестих един нов комплект гуми за Q3 и успях да напасна и трите сектори при последния си опит в Q3. Шесто място е добра стартова позиция.“

Норис сподели, че квалификацията е била доста хаотична за него – заради прекъсването при катастрофата на Себастиан Фетел и трафик по време на бързите му обиколки.

„Беше сложно, но колата е с чудесно темпо и се чувствам доста уверен. Накрая обаче нямах два комплекта нови гуми, което малко ми затрудни живота. Все пак съм доволен, не смятам осмо място за ужасно. Бях близо (до по-предна позиция), но не мисля, че можех да съм много по-бърз“, каза Норис.

Чувствата в Рейсинг Пойнт след квалификацията бяха смесени. От една страна Серхио Перес се класира четвърти, от друга обаче Ланс Строл не прескочи Q2

„Четвърто място бе възможният максимум, тъй като Макс [Верстапен] и двата Мерцедес-а бяха много силни“, сподели Перес.

„Класирахме се пред най-близките си съперници, което е основното положително нещо. Беше трудна сесия, тъй като вятърът постоянно си сменяше посоката, а освен това имаше и прекъсване. Може би е трудно да вземем подиум тук, но пък всичко се случва при старта и дългото надбягване до втори завой.“

Строл се бе подредил в опашката на изхода на питлейна, чакаща възобновяването на Q2 след катастрофата на Фетел. Той обаче получи инструкция да изключи двигателя и механиците го върнаха в пита. Оказа се, че е агрегатът е прегрял.

„Взехме предохранителни мерки. Все пак е разочароващо, тъй като тази година редовно се класираме в Q3. Така и не успя да открия ритъма си на това трасе. Тук не е лесно да се изпреварва, но колата ни е бърза в състезателно темпо“, каза Строл.