Пистата в Бахрейн е интересна от техническа гледна точка за отборите и пилотите от Формула 1, разясняват предизвикателството от тима на Рено в Гран при. Характеристиките на трасето поставят изисквания, подобни на австралийската Албърт парк – ударението се поставя върху бързо ускорение и стабилност при спиране. Поради тази причина силният двигател, доброто механично сцепление и спирачен баланс са сред основните фактори за постигане на добри времена както в един бърз тур, така и в серия от обиколки.
По отношение на аеродинамиката отборите залагат на конфигурации, подобни на тези от Австралия и Малайзия, но нивото на аероприлепяне е малко смъкнато. Ако обаче някой прекали, може да се окаже, че колата е прекалено нервна при спиране. Затова е необходима прецизност при реглажите. При чисто техническите настройки се търси стабилност в бързите завои в комбинация с достатъчно гъвкавост за по-бавните сектори.
Бахрейн Интернешънъл е от най-взискателните писти спрямо спирачките. В това отношение прилича на тази в Монреал. На три пъти по време на една обиколка се спира рязко от голяма скорост (около 320 км/ч) за завои, които се взимат на първа и втора предавка. Между четвърти и тринадесети завой пък честотата на използване на спирачките е толкова голяма, че всъщност те нямат почти никакъв шанс да се охладят наистина. Всичко това се усложнява допълнително тази година поради липсващите електронни системи, забранени от правилника.
Липсата на високоскоростни завои прави износването на гумите на трасето до Манама сравнително ниско. Поради това Бриджстоун предоставят средния и мек по твърдост тип от гамата си на екипите за уикенда. С температурата на гумите обаче нещата стоят по-различно – атмосферните условия и нагряването на асфалта са предпоставка за това, като градусите се качват допълнително и от сериозното нагряване на спирачките. Освен това вятърът често навява пясък по пистата, което пък води до загуба на механично сцепление.
Около 63% от една обиколка в Бахрейн се изминават на пълна газ. Не това обаче, а жегата и сухият въздух могат да доведат до проблеми с охлаждането на агрегатите. Освен това екипите използват фини филтри, за да не попада пясък във вътрешността на автомобила въобще.