С церемониален старт започна 49-ото рали Сърбия, крът от европейския рали трофей, което е валидно за рали шампионата на България – предпоследен кръг, както и за марковата надпревара HYUNDAI RACING TROPHY. Хиляди хола се бяха събрали в центъра на Ужице, където един по един екипажите преминаваха през стартовата рампа. Специални аплодисменти имаше за всички български екипажи, които наистина са половината от стартовия списък.
На пресконференцията преди началото на ралито бяха поканени пилотът с №1 Рашид Ал Кетби с Форд Фиеста R5, лидера в нашето първенство Пламен Стайков и навикаторът му Давидоне с Мицубиши Лансер Ево 9. Тъй като сърбите проявяват огромен интерес към нашия марков шампионат, специални гости на пресконференцията бяха двамата, които се занимават с проекта – Стефан Митов от Индустриал Комерс и Георги Гвоздейков.
Всички пилоти са на мнение, че специалните етапи, особено новите, са изключително тежки и пътищата са доста тесни. Пламен Стайков за първи път кара на това рали, но навигаторът му Давидоне има опит по етапите. Друг много амбициран наш млад пилот е Даниел Попов. Той се ползва със специално уважение заради баща си Ясен, който е печелил ралито и е любимец на местната публика. Специално внимание бе оказано на Николай Кортелов, чиито автомобил имаше проблем с един датчик. Лично директорът на ралито два часа обикаля заедно с нашия пилот, за да намерят нов датчик.
Заради тежкото трасе Петър Гьошев – наставник на пилотите от марковия шампионат HYUNDAI RACING TROPHY обърна специално внимание на особеностите по трасетата и ги предупреди да не предприемат излишни рискове. Надпреварата и в този шампионат ще е доста оспорвана, независимо че остава още един кръг в Шумен. На старт застанаха четири екипажа – лидерите в класирането Григор Григоров с навигатор Даниел Миленков със 192 т., техните най-сериозни конкуренти Христо Геров – Йордан Йорданов със 146,2 т., Симеон Симеонов – Димитър Спасов със 116 т. и Мирослав Ангелов – Недялко Сивов. И четирите екипажа запърви път участват на рали Сърбия, с център град Ужице. Надпреварата е известна с доста трудно и непредвидимо трасе, което на места е изключително тясно. Според предварителни прогнози, очаква се и в трите дни на състезанието да вали дъжд, което също би затруднило пилотите.
Участниците в рали „Сърбия“ ще преминат през 182 състезателни километра, разделени в 10 етапа. Това са СЕ1 Локва1, СЕ2 Дубоко 1, СЕ33 Локва 2, СЕ4 Дубоко2, СЕ5 Голден 1, СЕ6 Голден 2 днес и СЕ7 Дубоко 1, СЕ8 Голден 1, СЕ9 Дубоко 2, СЕ10 Голден 2, които се карат в обратна посока във втория ден – неделя.