Дженсън Бътън заяви тази вечер на пистата Ред Бул Ринг, че ако не бе заваляло в края на днешната квалификация, то той едва ли щеше да завърши пети и да започне утрешното състезание в челото заради наказанията на съперниците.
„Мисля, че ако беше останало сухо, щяхме да се в дъното на топ 10”, бе откровен шампионът от 2009 г. „Микс от фактори определи днешния резултат, като трябва да отбележим и този, че на мокро колата ни е доста добра, но на пистата има много различни зони и беше много трудно да се запази добра скорост.”
Според британеца в утрешната надпревара за него ще е много трудно да запази челната си позиция и да се бори за място на подиума, защото „зад мен има две коли на Ферари и две на Ред Бул, а те са много по-бързи – както в една обиколка, така и в дълга серия. Но все пак ще се борим докрай, като най-важно е да завърша състезанието и да спечелим точки“.
Бътън за пореден път обясни, че няма представа как постига скорост при подобни променливи условия, просто харесва да има различно сцепление и да бъде на ръба.
Пилотът на Макларън каза още, че няма притеснения и относно работата на колата си върху бордюрите не за друго, а защото в квалификациите се отива много по-близо до лимита на всяка част от пистата, отколкото в състезанията, където е важна позицията и в колите има много повече гориво.
Според Бътън е много важно и кой как е настроил болида си за утре, защото условията ще са различни и може да видим по един, но и по два, дори три стопа. Много ще зависи и от евентуално излизане на кола за сигурност.
Фернандо Алонсо заяви от своя страна, че за него най-важната задача в утрешния ден ще е спечелването на точки за екипа и че няма как реално да се бори с пилотите дори на Форс Индия и Уилямс. Утре обаче се очаква условията да бъдат напълно различни от днес, да е по-студено поне с 10 градуса и това може да промени работата на гумите и колите.
Алонсо обясни, че причината за невъзможността му да продължи напред в квалификацията днес се крие в момента на излизане със студени гуми на пистата. В период на показване на жълти знамена гумите напълно загубили температура и в крайна сметка нямал нужното сцепление.