Жул Бианки остава в критично, но стабилно състояние. Това заяви семейството на пилота в изявление днес.
Състезателят катастрофира тежко по време на Гран при на Япония от световния шампионат на Формула 1. Инцидентът му се разследва от специална комисия, в която са включени Рос Браун, Стефано Доменикали, Емерсон Фитипали, Алекс Вурц и т.н.
– В неделя ще станат четири седмици от катастрофата на Жул. Той остава в Мие Дженерал Медикал Сентър в Йокаичи. Състоянието му се определя от специалистите като критично, но стабилно – се казва в изявлението на семейството му. – Нямаме нова информация, но осъзнаваме, че има огромен брой хора по цял свят, които подкрепят Жул и искат той да се пребори. Дължим им някаква информация, независимо колко е кратка, както и е необходимо да отбележим продължаващия поток от послания. Жул наистина продължава да се бори. Имаше новини за предполагаемо лечение на Жул, но засега той остава в Йокаичи. Напредваме стъпка по стъпка. Още веднъж бихме искали да изразим искрената си признателност за търпението и разбирането към семейството ни в този толкова труден момент. За нас е утеха да знаем, че Жул получава възможно най-добри грижи в Мие Дженерал Медикал Сентър. Лекарите са в постоянен контакт с неврохирурзите от университета Ла Сапиенца в Рим и професор Жерар Сайан, президент на медицинската комисия на ФИА. Ще дадем по-нататъшна информация, когато е подходящо да го сторим. Междувременно благодарим на всички, които продължават да подкрепят Жул в мислите и молитвите си.
По време на уикенда за Гран при на САЩ ще бъде изпитана т.нар. „виртуална кола за сигурност”. Системата е предназначена да кара пилотите да намаляват в опасни зони. Целта й е да елиминира възможността за инциденти като този на Бианки. Според BBC отборите ще изпробват системата след петъчните тренировки на пистата до Остин.
В случай на катастрофа/инцидент на трасето пилотите ще трябва да поддържат скорост с около 35% по-ниска от тази, с която карат на суха писта. Те ще бъдат подпомагани от информация на дисплея в автомобилите. Превишаване на зададена скорост, докато е включена виртуалната система, ще води до наказания. След изпитанията ФИА и екипите ще обсъдят резултатите преди да решат дали да я въведат.
Подобна система ще подпомага сега съществуващите процедури за работа на маршалите и излизане на кола за сигурност при инциденти, когато се налага работници или трактор/кран да излязат на писта. Бианки се удари в задната част на трактор, излязъл да прибере катастрофиралия по-рано Заубер на Адриан Сутил.