Начало Автомобили Автомобилните продажби в САЩ с 9% увеличение през декември

Автомобилните продажби в САЩ с 9% увеличение през декември

21
0
пазар

Автомобилните продажби в САЩ са се увеличили с 9% през декември 2012 г., като с това бе приключена най-добрата година за сектора от началото на рецесията насам.

Бавно възстановяващата се икономика и повечето налични средства са спомогнали за осъществяване желанието на потребителите да заменят остарелите си автомобили – General Motors записаха 5% увеличение спрямо същия период на предходната година, Ford Motor – 2%, а Chrysler Group – 10%. Акциите на първите две компании достигнаха вследствие на растежа най-високите си нива от юли 2011 г.

Toyota са отчели 9% повече продажби за последния месец на 2012-а, а Honda – цели 26%. Японските концерни се възстановиха изцяло от последиците от природните бедствия преди време.

При луксозните автомобили най-високи са продажбите на BMW, следвани от Lexus и Acura. Реализацията на хибридни и електрически возила през 2012-а бе по-слаба от предварителните очаквания. Chevrolet утрои продадените Volt до 23 461, но прогнозите бяха за поне 40 000. Nissan Leaf излезе на практика наравно с нивата от 2011 г. с 9819 коли. Toyota Prius продължава да е лидер с 236 659.

Очакванията след 2012-а са пък реализираните коли през 2013 г. да достигнат 15,3 млн. За изминалите 12 месеца в Съединените щати са били продадени 14,5 милиона нови коли – най-доброто постижение от 2007 г. досега. В десетилетието преди 2008-а американският пазар наброяваше почти 17 млн. продажби на година.

Сред производителите обаче все още съществуват притеснения относно външни фактори, като правителствената политика за данъците например. Шефът на Volkswagen за САЩ Джонатан Браунинг коментира, че щеше да е прекрасно, ако всички наболели въпроси бяха решени по време на дебатите относно фискалната скала през празниците, но случаят не е такъв.

Това удължава периода на несигурност от потребителска гледна точка – допълни той.

Отвъд Океана се надяват повишените данъци да бъдат компенсирани в известна степен от по-ниски лихви, специални нови предложения на пазара и възможности за финансиране покупката на нов автомобил, както и от увеличението на доходите. Това се отнася за средната класа, тъй като дори по-сериозни промени в законодателството от този тип рядко оказват голямо влияние върху поведението на хората с много високи доходи и лични състояния.