Редица автомобилни компании спират производство в Европа вследствие разпространение на COVID-19. Други ограничават работа или планират временни мерки.
PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles (FCA) са сред компаниите, обявили, че прекратяват производство
От PSA отбелязаха, че затварят поетапно производствените си центрове, като спирането ще е до 27 март. От вчера не работят тези в Мюлуз, Франция и Мадрид, Испания. Създаден е график за последващото поетапно прекратяване на работа в още 13 съоръжения във Франция, Испания, Германия, Полша, Португалия, Великобритания, Словакия.
Италианско-американската компания спира работа в европейските си заводи за две седмици. Около 25% от производството на FCA е на Стария континент. От компанията допълниха, че затварянето ще е до 27 март и ще позволи оптимизиране на работата вследствие промените на пазара. Мярката засяга 6 фабрики в Италия и по една в Сърбия и Полша (съответно в Крагуевац и Тичи).
FCA обяви двуседмично прекратяване на производството и на Maserati. Някои от съоръженията на луксозната италианска марка вече бяха в предварително планирани периоди на реорганизация, които по този начин се удължават.
Италия е най-засегнатата страна в Европа до момента от коронавируса. Редица други производители там също предпочетоха да спрат работа, въпреки че все още имат разрешение за производство при спазване на стриктни изисквания за безопасност. Ferrari спря и серийните автомобили, и работата в състезателната си централа в Маранело. Brembo затвори за седмица.
За различни периоди вече бе прекратена работата в испанските фабрики на Renault-Nissan, Seat и Ford
Renault спря дейността си и в 12 съоръжения във Франция, изпращайки по домовете им до второ нареждане 18 000 служители.
От Volkswagen се подготвят да спрат работа в Братислава, Словакия след въвеждането на извънредно положение в страната. Компанията може да прекрати производството на поточната линия за SUV-ове и във Волфсбург, Германия заради липса на части.
Профсъюзи в заводите на Skoda и Hyundai в Чехия искат 14-дневна карантина за работниците. От Audi пък изпитват проблеми с производството във фабриката си в Брюксел, Белгия. Компанията обсъжда с профсъюзите и самите работници какви мерки да се предприемат за предпазване на хората.
Според пазарен анализатор, цитиран от агенция Ройтерс, няколкоседмично прекъсване производството на автомобили не е твърде голям проблем за европейската автомобилна индустрия. Марко Опирари от Fidentiis смята, че загубите от тази страна могат да се наваксат по-късно през годината, въпросът е какво ще е търсенето до края на 2020-та.