Пандемията от COVID-19 спря редица производства, включително тези на автомобилните компании. Те не останаха равнодушни към случващото се около тях и през последните седмици демонстрираха как уменията и опитът на инженерите им могат да се използват, за да помогнат в битката срещу коронавируса.
Williams Advanced Engineering (WAE) работи по апарата за обдишване ParaPAC300 заедно с други британски компании
В Гроув, където се създават и болидите на Уилямс за Формула 1, в рамките на две седмица бяха произведени редица прототипни компоненти за респиратора. С помощта на усилията от страна още на McLaren, Airbus, GKN, Rolls-Royce, Siemens, BAE Systems и т.н. започна производство на първата серия от 5000 апарата. От страна на WAE по проекта работиха – дистанционно от вкъщи – над 50 души.
От Mercedes в сътрудничество с University College London направиха устройство, което е среден вариант между кислородна маска и респиратор. Фабриката в Бриксуърт, където се произвеждат задвижващите системи за F1, започна производство на по 1000 апарата на ден.
В Jaguar Land Rover започнаха да правят предпазващи визьори
Дизайнът бе одобрен след консултации с хора от здравната система. Производството се осъществява в Advanced Product Creation Centre на компанията в Гейдън на 3D принтери. Инженерите изработиха няколко варианта за по-малко от седмица, след което получиха обратна информация за необходимите подобрения. От Jaguar Land Rover ще предоставят CAD файловете на други компании за масово производство.
Във Volkswagen Group също правят компоненти за предпазни маски за лице
За целта се използват 3D принтерските центрове във Волфсбург и Инголщад, както и други заводи на Audi, Bentley, Bugatti, MAN, Porsche, Volkswagen.
В Skoda разработиха заедно с техническия университет в Прага 3D проект за FFP3 респиратори. Lamborghini преустрои отдели от завода си за супер спортни автомобили в Сант’Агата за производство на хирургически маски и плексигласови визьори. Те се даряват на болници в региона Емилия Романя.
SEAT в Испания прави респиратори във фабриката си в Марторел, където се работи за достигане на капацитет от 300 броя на ден
Устройствата се произвеждат на поточната линия, откъдето по принцип слиза моделът Leon. Устройството се нарича OxyGEN и за него се използва адаптиран мотор, който по принцип задвижва чистачките на SEAT.
BMW произвежда маски, като според първоначалните преценки капацитетът е за няколкостотин хиляди броя на ден. Компанията вече е предоставила 150 000 маски и милион чифта ръкавици на немското правителство от собствените си запаси. Още милион маски се подготвят за предаване в рамките на две седмици.
Hygiene is the key to roll these days.#FlattenTheCurvehttps://t.co/khqCQBNp3b pic.twitter.com/R8SACNRJrC
— BMW i (@BMWi) April 10, 2020